informatie over een leba pai in Dromen | Topic
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

informatie over een leba pai

  • 5 reactie(s)
  • 4200 x bekeken
  • 5 reactie(s) 4200 x bekeken
bewerk
informatie over een leba pai
« Gepost op: 22 september 2013, 16:53 »
Ik heb  gisteren een droom gehad naar aanleiding van mijn vorige droom.Ben toen in gebed gegaan.In die droom was ik in suriname liep maar rond was gekleed in een pangi die aan de achterkant niet goed zat ging steeds open ,moest trekken en regelen dat het goed zat.Had ook  donker bruine hakken aan. Kwam op gegeven moment bij een huis waar er een feestje werd gegeven en kwam tot de ontdekking dat het mijn familie was er werd gedanst.Aan de overkant zag ik alleen maar tantes zitten in koto gekleed;liep naar ze toe en begon iedereen te begroeten,kussen en omhelzen.In die groep zag ik een vrouw de oudste van de groep (echte Bigisma) maar ken haar niet.Later kwam een van mijn tantes naar me toe en zei waarom ik zo slordig gekleed was ik leek wel een leba zei ze.Ik gaf haar als antwoord zonder die leba kom je niet bij de andere winti.Want na ing moes krin pasi.Ze vroeg me hoever ik was op cultuur gebied en bood aan een watra voor me te zetten ,maar ben niet op ingegaan.Ze vroeg me ook 2sigaren en die gaf ik haar en ze gaf het aan een meneer. Die andere tantes gingen in een bus met iedereen een emmer in de hand met daarin rijst die gebundeld was alsof het pas was geoogst en zouden en pai gaan zetten allemaal dansend in de bus.Mijn tante en ik liepen verder en kwamen op een erf (onbekend) en liepen door naar achteren.Er waren honden aanwezig kleintjes en 1 grote(lichtbruin) en hield ons tegen door met ons voeten te spelen van als we hem geen water geven we niet door de poort verder kunnen.Wil graag uitleg over pangi ,rijst gebundeld en lichtbruine hond .


« Laatst bewerkt op: 05 juni 2018, 14:07 door Moderator »


*

Offline love-ly

  • so so lobi
  • ******
  • 8296
  • Just me
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: informatie over een leba pai
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2013, 19:30 »
Odi odi Raylee-Ann,

Jou droom geeft aan dat je wel degelijk een leba pai moet zetten en dat je op het moment dat je het gaat zetten niet alleen zult zijn.. je bigi sma's zijn met je (familieleden)
Jij geeft aan dat je zonder de leba niet bij de andere winti's kom, maar zonder je voorouders kom je er ook niet
Die grote bruine hond is een kabra .. geef je voorouders hun teri en water en dan pas een leba pai zetten .. dan zullen de wegen open gaan .. je zal vooruitgang boeken in je leven en harmonie zal er zijn onderling bij jou winties.. (familieleden dansend in een bus)

Tang boeng,

Love-ly


It's a Love-ly thing

bewerk
Re: informatie over een leba pai
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2013, 20:09 »
Odi Lovely,
Bedankt voor uw uitleg.Dat gedeelte van" teri" begrijp ik niet zo goed. Is het iets wat ik zelf kan doen of heb ik hulp nodig van een duman? De rest is duidelijk.Het geeft een fijn gevoel als men je op weg helpt als je met vragen zit.

Grantangi
*

Offline love-ly

  • so so lobi
  • ******
  • 8296
  • Just me
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: informatie over een leba pai
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2013, 20:14 »
Odi odi Raylee-Ann,

Wat ik duidelijk wil maken is dat je je voorouders niet mag vergeten.. in je droom moest je eerst een hond (kabra) te drinken geven.
Zet een tafeltje met een witte kleed en een witte schotel met een glas water er op en een witte kaars en een psalm ..23 of 121 en doe je gebed en vraag je voorouders om hulp.. zij zijn het die de wegen openen zodat je je koeltoere zaken goed kan afronden..

Kortom.. geef ze te drinken.. water en ze doen de rest.
Hier heb je geen du man bij nodi.. vind je het moeilijk, vraag dan een bigi sma vd familie of je moeder.. in iedergeval iemand die je vertrouwd.

Succes,

Love-ly
bewerk
Re: informatie over een leba pai
« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2013, 09:28 »
Odi Love-ly,

Grantangi voor uw uitleg.Ik ben bezig geweest vandaar de late reactie.Heb hierop het volgende  weer gedroomd.Het leek wel een feest (bruiloft) van een nicht.In die droom liep ik naar een tafel toe en dat meisje die achter de tafel stond om eten uit te delen gaf mij een aardappel in de hand die moest ik eerst bekijken en of ik tevreden was zou ze dan pas mijn portie opscheppen.Achter die tafel zag ik zakken met aardappelen alleen vond ik de tafel wat rommelig.Wat is de betekenis van aardappel? Hoeveel dagen doe je normaal zo een kabra begi?

Bedankt.

 Gado blesi
*

Offline love-ly

  • so so lobi
  • ******
  • 8296
  • Just me
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: informatie over een leba pai
« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2013, 10:55 »
Odi odi Raylee-Ann,

Je bigi sma's geven al een ingredient aan wat niet mag ontbreken bij je pai.. en wat je zelf ook zal moeten eten...
Een aardappel staat in dit geval voor grong jang.. in je baskita mag dus grong jang niet ontbreken .. denk aan cassave, groene banaan enz.

Een begi kan je 3,5 of 7 dagen doen..
Ik zal de rest via een pm weergeven.

Tang boeng,

Love-ly

Gerelateerde onderwerpen