geen aisa in de familie en hoe kan je.... in Winti | Algemene vragen
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

geen aisa in de familie en hoe kan je....

  • 8 reactie(s)
  • 5244 x bekeken
  • 8 reactie(s) 5244 x bekeken
Gast

raoulman

bewerk
geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Gepost op: 10 juli 2010, 15:40 »
een aisa als beschermengel krijgen als er niet een in je eigen familie voorkomt.moet je speciale rituelen doen voor de aisa of eten enz.lijkt me leuk om ook de aisa te hebben op mij en niet dat ik op jongens val hoor.




*

Offline Geen kenner

  • *****
  • 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2010, 16:23 »
een aisa als beschermengel krijgen als er niet een in je eigen familie voorkomt.moet je speciale rituelen doen voor de aisa of eten enz.lijkt me leuk om ook de aisa te hebben op mij en niet dat ik op jongens val hoor.
Odie odie Raoulman,

Als je iets niet hebt zou ik ook niet weten hoe je die wilt hebben.
Anana heeft niets zoals een Hema of V&D geopend dat je daar winties kan gaan kopen.
Ik zou ook alle winties die er zijn tot me willen hebben.

Maar om je enigszins te beantwoorden.
Het is een misvatting dat als je een Aisa heb dat je homo moet zijn of netjes gezegd dat je op je eigen geslacht moet vallen.
Ik ken genoeg mensen die een Aisa hebben maar gewoon getrouwd zijn en gewoon niets van de mannenliefde moeten hebben.
Ook hoor je dat als je een Apuku heb dat je ook op je eigen geslacht val. Is larie wat men verspreid.
Maar om terug te keren naar het eerste deel van je vraag. Je kan niets aan doen als je een bepaalde bigiesma niet heb gekregen van Anana. Deze bigiesma is niet eentje waar je mee moet spotten. Vergeet niet dat zij na Anana de grootste en machtigste is.

Wat wil je eigenljk met een Aisa doen als je haar zou hebben, want ik snap niet waarom mensen bepaalde konfo’s willen hebben.
Een konfo bepaald waar die gaat en niet dat jij er voor kiest.

Tang boen.

Gast

Vinolia

bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2010, 17:08 »
Ik zou ook alle winties die er zijn tot me willen hebben.
Hallo Geen kenner,

Ik niet! Het betekent namelijk heel wat verantwoordelijkheid, en alles kent zo zijn keerzijde.

@Raoulman: wees dankbaar voor de begeleiders die God jou heeft toevertrouwd. Want Hij weet wat goed voor je is.
*

Offline Geen kenner

  • *****
  • 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2010, 17:44 »
Hallo Geen kenner,

Ik niet! Het betekent namelijk heel wat verantwoordelijkheid, en alles kent zo zijn keerzijde.

@Raoulman: wees dankbaar voor de begeleiders die God jou heeft toevertrouwd. Want Hij weet wat goed voor je is.
Odie odie sisa Vinolia,

om misverstanden uit de wereld te helpen, het was niet serieus bedoeld. Het was meer als grapje bedoeld, ik realiseer me dat we hier met culturu te maken hebben maar dacht ik geef dit als een intermezzo.

Dus sorry hier voor.
Nanga lespekie en sakasasie na alla ding bigiesma.

G.k.
Gast

Vinolia

bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2010, 19:04 »
Odie Geen kenner,

Je opmerking was dus sarcastisch/ironisch bedoeld.
Ik had eerst even moeten vragen naar hoe je het bedoelde, of dat je het meende. Mijn fout dus. Sorry!



*

Offline Geen kenner

  • *****
  • 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2010, 20:13 »
Odie Vinolia,

ja het was ironisch bedoeld. Maar dat kon je niet weten.

Ik weet wat het is als je vele winties op je hebt. Ik zal het toch niet zo willen typeren als 'heel veel verantwoordelijkheid'.
In mijn ogen zie ik het meer als dan weet je wat je allemaal hebt dat je beschermd, begeleid, etc etc.

De verantwoordelijkheden zullen zij samen met mij moeten delen en oplossen.
Een konfo mag mij als zijn asieboy hebben, maar als ik iets tegen zeg of vraag mag het niet zo zijn dat ik het alleen moet oplossen.
Voorbeeld, als ik iets voor eentje moet kopen dan zal die mij toch moeten helpen met de kracht die ik nodig heb om te gaan werken en het geld te verdienen om te geven wat die verlangt.

Maar een sorry had je niet hoeven te zeggen, want ik had het ook anders kunnen neerzetten waardoor het beter in het oog lag zodat het ironisch klonk..

tang boen sisa.

G.k.
Gast

nicolet

bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2010, 07:45 »
geen kenner waar is je mooie foto gebleven waarom heb je die weggehaald is er een reden voor dat je het weg haalt.
hoop van niet hoor want wij allen genieten van je eigen echte foto,dus gauw weer plaatsen.


Gast

moksi

bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2010, 11:38 »

waarom zet jij de jouwe niet
wie de schoen past trekke hem aan
 

Gast

nicolet

bewerk
Re: geen aisa in de familie en hoe kan je....
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2010, 11:56 »
ben met de mijn bezig om binnen te plaatsen,ma omdat geen kenner juist iedereen aanraadde om een foto van jezelfd te plaatsen en nu haalt hij die van hem weg.leuk ja.
zo zet niemand meer een foto op de site.hoop dat hij het snel weer terug zet.

Gerelateerde onderwerpen