Droomde over een donkere naakte baby die op mij sprong en ik ving haar op in Dromen | Topic
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

Droomde over een donkere naakte baby die op mij sprong en ik ving haar op

  • 4 reactie(s)
  • 2904 x bekeken
  • 4 reactie(s) 2904 x bekeken
Gast

Diana

Beste mensen, ik heb vanmorgen vroeg gedroomd dat ik ergens liep en vanuit het niets een baby op mij sprong.
ik heb haar opgevangen, omdat ik bang was dat deze baby op de grond kon vallen.

Deze baby was donker van kleur en poedelnaakt. Later begon de baby te huilen, ik troostte deze baby.

Kan iemand mij uitleggen wat deze droom betekent? het houd me echt bezig




Gast

AnGeLLoVe

bewerk
Re: Droomde over een donkere naakte baby die op mij sprong en ik ving haar op
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2011, 18:55 »
Ik denk dat de baby staat voor een deel van jezelf.
Of dat je een oud deel van jezelf soort van ´´baby´´ hebt opgevangen en deze je liefde geeft.
Het huilt, maar jij troost het.
Je bent er dus voor jezelf en laat jezelf er zijn zoals je bent, ook die ´´baby´´ in je.

Gast

Diana

bewerk
Re: Droomde over een donkere naakte baby die op mij sprong en ik ving haar op
« Reactie #2 Gepost op: 04 januari 2011, 13:46 »
Ik denk dat de baby staat voor een deel van jezelf.
Of dat je een oud deel van jezelf soort van ´´baby´´ hebt opgevangen en deze je liefde geeft.
Het huilt, maar jij troost het.
Je bent er dus voor jezelf en laat jezelf er zijn zoals je bent, ook die ´´baby´´ in je.

Dank u wel voor uw reactie. Het kan waar zijn wat u zegt. Ik ben op dit moment verdrietig vanwege een liefdes affaire en ik probeer me zelf te troosten, en deze situatie te boven te komen.
*

Offline meljo

  • ******
  • 2062
  • Be the change you want to see in the world
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Droomde over een donkere naakte baby die op mij sprong en ik ving haar op
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2011, 14:14 »
dit heb ik op het internet gevonden:

De baby vertegenwoordigt de onschuld , warmte en een nieuw begin. Babies kunnen iets uit je innerlijk symboliseren dat puur, kwetsbaar on onaangetast is. Als je droomt dat je op weg bent naar het ziekenhuis om te bevallen, dan verwijst deze droom naar je kwesties met betrekking tot afhankelijkheid en je behoefte om zelf verzorgd te worden. Mischien wil je liefst wat minder verantwoordelijkheid.

Als je droomt dat je vergeten had dat je een baby hebt, dan suggereert deze droom dat je eigen kwetsbaarheid probeert te verhullen: niemand mag weten wat je zwaktes zijn.

Als je in het echte leven zwanger bent, dan is deze droom simpelweg een vertaling van je dagelijkse bestaan en is deze droom een heel natuurlijke manier om met je angsten en onzekerheden om te gaan.

Een huilende baby in je droom duidt op een gedeelte van jezelf dat verwaarloosd is en om aandacht en verzorging vraagt. Een alternatieve uitleg is dat de huilende baby staat voor onbereikte doelen en een gevoel dat je iets mist in je leven.

mvg,

Meljo


Gast

Diana

bewerk
Re: Droomde over een donkere naakte baby die op mij sprong en ik ving haar op
« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2011, 18:54 »
dit heb ik op het internet gevonden:

De baby vertegenwoordigt de onschuld , warmte en een nieuw begin. Babies kunnen iets uit je innerlijk symboliseren dat puur, kwetsbaar on onaangetast is. Als je droomt dat je op weg bent naar het ziekenhuis om te bevallen, dan verwijst deze droom naar je kwesties met betrekking tot afhankelijkheid en je behoefte om zelf verzorgd te worden. Mischien wil je liefst wat minder verantwoordelijkheid.

Als je droomt dat je vergeten had dat je een baby hebt, dan suggereert deze droom dat je eigen kwetsbaarheid probeert te verhullen: niemand mag weten wat je zwaktes zijn.

Als je in het echte leven zwanger bent, dan is deze droom simpelweg een vertaling van je dagelijkse bestaan en is deze droom een heel natuurlijke manier om met je angsten en onzekerheden om te gaan.

Een huilende baby in je droom duidt op een gedeelte van jezelf dat verwaarloosd is en om aandacht en verzorging vraagt. Een alternatieve uitleg is dat de huilende baby staat voor onbereikte doelen en een gevoel dat je iets mist in je leven.

mvg,

Meljo


Dank voor het reageren.  vooral die laatste regel lijkt op mij van toepassing.

Gerelateerde onderwerpen