winties in Winti | Algemene vragen
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

winties

  • 96 reactie(s)
  • 21769 x bekeken
  • 96 reactie(s) 21769 x bekeken
Gast

aisa adjainie

bewerk
winties
« Gepost op: 22 mei 2010, 23:30 »
Ja waar zal ik beginnen,ben gewoon alles kwijt zoals mattenklopperset,massieven vriendschapsring,armbander met zwarte,blauwe,robijnen stenen,massieven goudenring met blauwe saffier met briljantjes,diamantenring,slangenring,armbanden,massieve ketting met paarse steen heel groot.malachieten ring,onyx ring allemaal goud en ketting met bolletjes met stekels en nog veel meer.Het enige wat ik nog over heb is mijn allakondre keting en konings ketting.Sieraden van mijn kinderen die ook begaafd zijn.

AISA







Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2010, 00:11 »
Hoi een hele belangrijke vraag hoe kan een hindoestaanse/mosliem winties van alle geloven hebben.Ik ben een keer naar met iemand naar een lukuman geweest niet voor mezelf,maar voor die persoon,maar die man bleef naar mij kijken en toen die man aan de beurt was,was die lukuman meer met mij bezig dan met hem.Hij vertelde mij dat ik universeel was en dat ik alle winties van het hele universum had,natuurlijk had ik zoiets van ach man het zal wel goed zijn.Ik had wel altijd het gevoel dat ik niet zomaar iemand was.Ik droomde iedere dag over vliegen,slangen alle kleuren enz.Maar op mijn 36ste begon ik gewoon in trance te raken en sprak ik een taal die niemand begreep zelfs die lukuman niet.a.Zo ben ik gaan groeien en begon ik met werken dus maw mensen helpen,genezen enz.Het was heel moeilijk voor mij om het te accepteren,omdat het tegen mijn geloof was,maar ik had geen keus ik werd er steeds er naar toe getrokken.Ik had nog nooit gerookt en alcohol gedronken daar had ik zo een hekel aan en nu moest ik dat allemaal doen,maar ik moet zeggen dat er heel wat mensen ermee zijn geholpen.Alleen is  mijn vraag wat zij van mij willen ,omdat ik helemaal geen geluk heb in het leven en waarom ik.Zou iemand mij hierop een antwoord kunnen geven.

AISA

Gast

kalama

bewerk
Re: winties
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2010, 08:05 »
raar hoor! als u mensen help,dingens mag zien enz enz enz en u heb alle wintis van de hele wereld.U hebt geen geluk .waarom gaat u dat niet vragen aan uw wintis ,maar wel hier op baaswaterval.nluit de 36 wintis zal er wel een zijn die wil praten-vertellen waarom  geen geluk heb of niet.
of wil je mensen gewoon laten weten dat je wintis hebt van de hele wereld.
Als je werkt je ,help mensen met hun problemen!dan ben je toch heel ver/veel ervaring  met cultuur en dan kan je ook met je bescherm engelen kontacht leggen of niet.

Heel raaar
Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2010, 10:22 »
raar hoor! als u mensen help,dingens mag zien enz enz enz en u heb alle wintis van de hele wereld.U hebt geen geluk .waarom gaat u dat niet vragen aan uw wintis ,maar wel hier op baaswaterval.nluit de 36 wintis zal er wel een zijn die wil praten-vertellen waarom  geen geluk heb of niet.
of wil je mensen gewoon laten weten dat je wintis hebt van de hele wereld.
Als je werkt je ,help mensen met hun problemen!dan ben je toch heel ver/veel ervaring  met cultuur en dan kan je ook met je bescherm engelen kontacht leggen of niet.

Heel raaar


Beste Kalama het is niet zo dat ik er te koop mee loopt,maar integendeel.Ik had gehoopt dat iemand mij hiermee kon helpen.En niet wat jij in je gedachten hebt.Ten eerste ben ik geen afro surinamer en ben ik er niet mee opgegroeid.Het is van de ene op de andere dag begonnen.En contact leggen met mijn winties is niet zo dat ik er een speciale kamer ervoor hebt,want dat willen zij niet.Ik had er een gemaakt,maar keurden zij af.Winties zijn altijd bij je ik hoef ze maar te vragen om iemand te helpen en dat wordt dan meteen gedaan,en het hoeven niet alleen de afro surinaamse winties te zijn kan ook van andere geloven zijn.Ik wil graag serieuze reacties en niemand van iemand die een negatieve beeld heeft.Als het niet in je vermogen is om mij een toepasselijke antwoord te geven,dan heb ik liever dat je dan niet reageert.Want het is niet leuk als je iemand aanwijst die op aandacht uit is.Wat niet de bedoeling is.Als je goed had gelezen,dan zou je zien dat ik een moslim ben en dat het heel moeilijk voor mij om dit allemaal te begrijpen.Ik heb een hekel aan roken en alcohol drinken,maar toch doe ik dat omdat ik geen keuze heb het gebeurt gewoon.Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
Gast

damaru

bewerk
Re: winties
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2010, 10:42 »
k had er een gemaakt,maar keurden zij af.


een winti zou de lucht inspringen  als je een dofo zou maken,dus als die geen dofo wilt klopt toch niet.dan is er meer aan de hand.misschien heeft die persoon ooktegen je gelogen dat je 1001 winti's hebt terwijl het niet zo hoeft te zijn,als je niks hebt willen ze ook geen dofo hoor
*

Offline Krinskin

  • ****
  • 182
  • Takroe Seki mi e dresi takroe manieri mi no dresi
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: winties
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2010, 10:44 »
Beste aisa adjainie ,

Ik probeer jou ook te begrijpen hoor, maar snap het ook even niet allemaal.
Ten eerste over je sieraden en die van je kinderen.... je bent dus alle sieraden kwijt? Je hebt wel heel veel sieraden gehad.
Niet alle wienties houden van sieraden, dat ten eerste. OOk heb je die sieraden zomaar gekocht, of ben je in gesprek gegaan
met je wienties om te weten wat ze willen, en als je ze gekocht had, heb je ook die sieraden geprepareerd voor die wienties zodat ze die in ontvangst konden nemen? Ook willen sommige wienties sieraden , betekent niet dat je ze moet dragen, je moet ze dan ergens bewaren op een speciale plek voor die wienties.Verder schrijf je dat je  vanaf je 36 ste begon met mensen te helpen en te genezen..hoe bedoel je? Geef je mensen wassies? haal je ogries weg? Dan weet je precies welke wiries te gebruiken, welke woorden te spreken enz..je mag hierin geen fouten maken, anders kan je mensen opfucken.
Verder schrijf je dat je geen geluk hebt? Geluk in wat? Het leven, relaties, geld?
Geluk in  het leven moet je afdwingen, jij bepaald zelf je geluk, tuurlijk iedereen heeft weleens pech, maar jij moet zorgen dat je leven een bepaalde wending heeft, zodat jij je gelukkig kan voelen.
En anders kan je misschien last hebben van jaloezie van mensen, vanwege wat je hebt? ik zou het niet weten hoor, in iedergeval het is niet normaal dat je alle sieraden kwijt bent, en voor de vele wiienties die je hebt, zouden ze er echt voor zorgen dat je leven goed zou lopen, eer je je aan de regels houdt, maar misschien heeft het inderdaad te maken dat je moslim bent, want daar mag je echt geen alcohol en roken, dus kan wel zijn dat doordat je deze twee vershillende geloven mixed er problemen ontstaan, wintie geloof is met god, god eerst dan zijn beschermengelen, de wienties, molims hebben allah, is ook god, maar geloven weer in mohammed de profeet, en niet jezus...ga bidden, vraag wat je fout doet, met al je wienties ga je zeker een antwoord of een droom krijgen.
ik hoor je wel.

groetjes,

Krinskin.
Gast

sjaake

bewerk
Re: winties
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2010, 16:38 »
als je dingens kan zien en mensen kan helpen,waarom ga je met een vriendin voor een luku,terwijl jij haar een luku kon geven en helpen !


Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2010, 16:57 »
als je dingens kan zien en mensen kan helpen,waarom ga je met een vriendin voor een luku,terwijl jij haar een luku kon geven en helpen !

Beste Sjaake toen wist ik niet dat ik spiritueel begaafd was.Ik droomde veel over vliegen,slangen e.d.maar dacht dat het gewoon dromen waren,en als ik wat tegen iemand had gezegd en het kwam ook nog uit dacht ik dat het gewoon toeval was.Ik geloofde niet in dit soort dingen en hield mij er ook niet mee bezig.Dit alles was nieuw voor mij en nogmaals het wilt niet zeggen dat je alles kan voorspellen als je winti's hebt.Het ligt eraan wat voor winti's iemand heeft.Nu kan ik best wel begrip opbrengen voor de afro surinamers die niets met winti's te maken willen hebben.Gelukkig zijn er mensen die alle vertrouwen in mij en mijn gidsen hebben.Want het zijn niet alleen maar winti's,maar gidsen van alle geloven.Afro's hebben ook hindoestaanse winti's dus ga maar eerst goed uitzoeken,voordat je een antwoord klaar hebt.Met alle respect.

Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2010, 17:21 »
Beste aisa adjainie ,

Ik probeer jou ook te begrijpen hoor, maar snap het ook even niet allemaal.
Ten eerste over je sieraden en die van je kinderen.... je bent dus alle sieraden kwijt? Je hebt wel heel veel sieraden gehad.
Niet alle wienties houden van sieraden, dat ten eerste. OOk heb je die sieraden zomaar gekocht, of ben je in gesprek gegaan
met je wienties om te weten wat ze willen, en als je ze gekocht had, heb je ook die sieraden geprepareerd voor die wienties zodat ze die in ontvangst konden nemen? Ook willen sommige wienties sieraden , betekent niet dat je ze moet dragen, je moet ze dan ergens bewaren op een speciale plek voor die wienties.Verder schrijf je dat je  vanaf je 36 ste begon met mensen te helpen en te genezen..hoe bedoel je? Geef je mensen wassies? haal je ogries weg? Dan weet je precies welke wiries te gebruiken, welke woorden te spreken enz..je mag hierin geen fouten maken, anders kan je mensen opfucken.
Verder schrijf je dat je geen geluk hebt? Geluk in wat? Het leven, relaties, geld?


Geluk in  het leven moet je afdwingen, jij bepaald zelf je geluk, tuurlijk iedereen heeft weleens pech, maar jij moet zorgen dat je leven een bepaalde wending heeft, zodat jij je gelukkig kan voelen.
En anders kan je misschien last hebben van jaloezie van mensen, vanwege wat je hebt? ik zou het niet weten hoor, in iedergeval het is niet normaal dat je alle sieraden kwijt bent, en voor de vele wiienties die je hebt, zouden ze er echt voor zorgen dat je leven goed zou lopen, eer je je aan de regels houdt, maar misschien heeft het inderdaad te maken dat je moslim bent, want daar mag je echt geen alcohol en roken, dus kan wel zijn dat doordat je deze twee vershillende geloven mixed er problemen ontstaan, wintie geloof is met god, god eerst dan zijn beschermengelen, de wienties, molims hebben allah, is ook god, maar geloven weer in mohammed de profeet, en niet jezus...ga bidden, vraag wat je fout doet, met al je wienties ga je zeker een antwoord of een droom krijgen.
ik hoor je wel.

groetjes,

Krinskin.

Beste Krinskin wij geloven ook in GOD maar hebben respect voor alle profeten waaronder de belangrijkste profeet in de islam Mohammed.En ja wij hielpen mensen met het weghalen van ogries,healen en wasi geven.En mijn sieraden zijn niet zomaar verdwenen,maar gestolen door mijn eigen vrienden.Dus het is niet zo dat ik mensen opfuck,maar met heel veel liefde help.En geloof mij die persoon zou zijn straf krijgen,maar ik heb ervoor gebeden om het niet zover te laten komen.Ik wilde alleen reacties van mijn lotgenoten zien,maar helaas is dat ver te zoeken en natuurlijk weet ik ook wie het heeft gedaan.Ik heb het in mijn droom mogen zien,maar omdat het een kind is wil ik niet dat het gestraft wordt.Ik weet dat God en al mijn gidsen van mij houden en dat zij mij nooit laten vallen en wat het geluk betreft,als men nooit pech,ziek of wat dan ook in zijn of haar leven heeft meegemaakt dan kan die persoon zijn medemens nooit begrijpen en op een liefdevolle manier helpen.Vandaar dat heel veel mensen hun geloof in lukumensen zijn kwijt geraakt en niets ermee te maken willen hebben en steeds hun heil ergens anders zoeken en dan bedoel ik qua geloof.Maar toch bedankt voor je begrip en je reactie.Ik denk niet dat ik bij deze site thuis hoor.Men moet nog veel gaan leren over hun cultuur.

Groetjes

AISA ADJAINIE
*

Offline Beata

  • ******
  • 3724
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: winties
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2010, 18:05 »
Beste aisa adjaini,
Ten eerste vind ik dat je zelf niet negatief moet gaan reageren omdat anderen dat doen.Negatieve reacties zul je altijd hebben.Laat je niet ontmoedigen,geef de kenners en zij die met je meedenken de kans om hierover na te denken.

Je zit met een probleem waar je zelf niet uitkomt,maar dat is nog niet het einde van de wereld.Er is geen probleem zonder een oplossing.Laat je niet ontmoedigen door de negatieve reacties.

Ik hoop dat je er wel uitkomt en antwoorden kunt krijgen op je vragen.

Blijf optimistisch!
Gast

kankan

bewerk
Re: winties
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2010, 18:50 »
Afro's hebben ook hindoestaanse winti's dus ga maar eerst goed uitzoeken,


denk je dat de afrikanen ook hindustaanse winti hebben?trouwens het is een hindustaanse yorka/kabra en geen hindustaanse apuku.dat is weer wat anders.zet de boel hier niet op stelten,dat ook afrikaanse mensen met een chineze draak of javaanse aap loopt.
Gast

ilse

bewerk
Re: winties
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2010, 18:55 »
Ik denk niet dat ik bij deze site thuis hoor.Men moet nog veel gaan leren over hun cultuur.

Groetjes

AISA ADJAINIE


zo te zien kan je niet tegen goed bedoelde reacties,op welke andere site wil je het gaan zoeken?
op mamjo?ten 1ste als iemand wat steelt die van een winti is en toebehoord zal je zeker een teken zien.wil je nu beweren dat iedereen die een ketting ring etc heeft mensen kan helpen of genezen?
Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2010, 19:31 »
Beste aisa adjaini,
Ten eerste vind ik dat je zelf niet negatief moet gaan reageren omdat anderen dat doen.Negatieve reacties zul je altijd hebben.Laat je niet ontmoedigen,geef de kenners en zij die met je meedenken de kans om hierover na te denken.

Je zit met een probleem waar je zelf niet uitkomt,maar dat is nog niet het einde van de wereld.Er is geen probleem zonder een oplossing.Laat je niet ontmoedigen door de negatieve reacties.

Ik hoop dat je er wel uitkomt en antwoorden kunt krijgen op je vragen.

Blijf optimistisch!

Beste Beata het gaat er niet om dat ik negatief reageer,maar men wilt soms niet verder kijken dan hun neus lang is.Men moet zelf op onderzoek gaan en zich afvragen hoe dat allemaal in elkaar zit.Ik weet dat er een oplossing hiervoor is en dat ik er zeker heel sterk zal uitkomen.Dit alles wat er nu gebeurt is niet zomaar.Het gebeurt met een reden.Zoals ik al eerder zei ik ben toevallig op deze site terecht gekomen en hier zal er ook een reden voor zijn.Ik ben helemaal niet materialistisch,anders had ik voor al het werk dat ik voor die mensen hebt gedaan geld gevraagd maar heb het niet gedaan.Voor mij is de mens belangrijker dan het stomme geld wat je ervoor vraagt.Ik ben al blij dat er iemand is geholpen en verder met zijn of haar leven kan gaan.Geld heb je nodig om te overleven,maar mag niet de overhand krijgen.God is liefde en alles wat je in zijn naam doet is liefde en dat krijg je op een andere manier weer terug.En ja je hebt helemaal gelijk er zullen altijd negatieve mensen hier op de aardbol rondlopen die moeite zullen hebben met de waarheid.Dank je wel voor je reactie.

Groetjes

AISA  ADJAINIE
Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2010, 19:55 »
Ik denk niet dat ik bij deze site thuis hoor.Men moet nog veel gaan leren over hun cultuur.

Groetjes

AISA ADJAINIE


zo te zien kan je niet tegen goed bedoelde reacties,op welke andere site wil je het gaan zoeken?
op mamjo?ten 1ste als iemand wat steelt die van een winti is en toebehoord zal je zeker een teken zien.wil je nu beweren dat iedereen die een ketting ring etc heeft mensen kan helpen of genezen?

Beste Ilse het is niet zo dat ik niet tegen goed bedoelde reactie kan,en ik hoef het op geen enkele site te gaan zoeken.Ik ben toevallig op dit site terecht gekomen.Je hebt gelijk wat betreft die sieraden.Het gaat om het geestelijke,zoals een mens een huis nodig heeft om in te wonen,of geld om in zijn behoeftes te voorzien.Zo hebben bepaalde winti's ook hun atributen om hun werk te doen.En als je goed hebt gelezen heb ik al eerder gezegd ik zou het niet fijn vinden als iemand en vooral een kind gestraft zou worden,omdat hij die sieraden van de winti's heeft gestolen.Dan koop ik het liever weer,dan dat een kind een straf moet ondergaan.En misschien is dat mijn beproeving en test om te kijken wat ik zal doen.
Gast

aisa adjainie

bewerk
Re: winties
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2010, 20:01 »
Afro's hebben ook hindoestaanse winti's dus ga maar eerst goed uitzoeken,


denk je dat de afrikanen ook hindustaanse winti hebben?trouwens het is een hindustaanse yorka/kabra en geen hindustaanse apuku.dat is weer wat anders.zet de boel hier niet op stelten,dat ook afrikaanse mensen met een chineze draak of javaanse aap loopt.

Beste Kankan waarom kan een hollander,hindoestaan e.d.wel afrikaanse winti's hebben en andersom niet.Het is niet de mens die bepaalt hoe en wat,maar de winti's zelf.En ik zet de boel hier niet op stelten.Praat er maar met iemand die er meer verstand van heeft dan zomaar beschuldigen te uiten.Als je niets positiefs te melden hebt,dan moet je het maar negeren.

Gerelateerde onderwerpen