Beschermengelen(winties) in Waargebeurd | Ghost Story en Bakru Torie
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

Beschermengelen(winties)

  • 16 reactie(s)
  • 9987 x bekeken
  • 16 reactie(s) 9987 x bekeken
bewerk
Beschermengelen(winties)
« Gepost op: 28 maart 2011, 08:41 »
  Odi odi aan een ieder....wederom vond ik een zeer boeiend onderwerp.
  
  

U zult er al veel over hebben gehoord. Dat een ieder mens op deze aarde wel een paar beschermengelen heeft. Het is een term die wij mensen ons hebben aangemeten omtrent de tot nu toe onverklaarbare ervaringen. Beschermengelen moet u niet zien als onzichtbare engelen met vleugels die u bij bijvoorbeeld een dreigend conflict in de vorm van een handgemeen beschermen door met uw tegenstander onzichtbaar te vechten. Engelen vechten niet. Engelen begeleiden. Engelen zijn er voor u. En voor iedereen. Een ieder mens heeft enkele specifieke beschermengelen. Ze begeleiden u gedurende uw gehele aardse leven.


Beschermengelen zijn onzichtbare begeleiders van onze Ziel die samen met onze Ziel proberen de lijn van onze levensdoelstelling aan te houden. Wij mensen dwalen in ons leven nogal eens af.

Waar kom ik ze tegen?

Beschermengelen voelt of ervaart u.
Zo kan het zijn dat u ineens een bepaald prettig of onprettig gevoel krijgt, terwijl u helemaal alleen bent. Ineens inzicht verkrijgen hoort hierbij. U snapt ineens waarom iemand boos op u is. Reacties als gevolg op een beschermengel-ervaring als; "wat ben ik toch een rund geweest" kunnen hierbij horen. Waar komt ineens dat inzicht vandaan? Ook komen lichamelijke ervaringen voor. U voelt ineens dat iemand een hand op uw schouder legt of in uw oor blaast, terwijl er niemand bij u is.

Via anderen: Uw beschermengelen kunnen personen in uw omgeving beïnvloeden. Dit gebeurd zelden. U hoeft niet bang te zijn dat ze bijvoorbeeld uw partner nu ineens een ander gedrag laten vertonen of uw chef op uw werk u laten ontslaan etc. De persoon die door een beschermengel wordt beïnvloedt is zich hiervan nooit bewust. En de boodschap die u van deze aardse persoon krijgt is altijd van goede aard. Een aards persoon kan zomaar ineens de intentie voelen om u bijvoorbeeld een bosje bloemen te geven, terwijl deze persoon dat normaliter nooit gedaan zou hebben. Het gaat dan -om uw verkregen- gevoel dat u zomaar ineens iets krijgt, terwijl u het juist van die persoon nooit verwacht zou hebben.

De boodschap die de beschermengel in dit geval aan u wil geven is dan ook; alles is betrekkelijk, oordeel niet en kijk door oordelen heen. De persoon die door een beschermengel aan het werk gezet wordt voelt ineens een onverklaarbare diepe intentie om naar u iets te doen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn als u bent verlaten door uw partner en u in diepe treurnis eenzaam door het leven gaat, u ineens ondersteunend bezoek krijgt van iemand van wie u het nooit had verwacht.


Dromen: In uw dromen kunt u contact krijgen met uw beschermengelen. Naast het feit dat het geen probleem is binnen uw dromen uw beschermengelen te zien, kunt u van hen ook boodschappen krijgen. Veelal zult u dromen over -situaties- die u in het verleden pijn hebben gedaan. U droomt ze opnieuw en -veelal- krijgt u tevens een oplossend gevoel mee. Boodschappen verkrijgen uit uw dromen heeft meestal te maken met uzelf een vraag stellen (langdurig met een kwestie blijven lopen).

Tegenkomen:U loopt op straat tussen allerlei mensen, en ineens komt er onbekende persoon op u af en zegt iets tegen u. U bedankt zich en u denk hierover na. U wilt deze persoon een wedervraag stellen, maar deze persoon is inmiddels binnen een fractie van een seconde weg. U krijgt een bijzonder gevoel over hetgeen deze onbekende persoon tegen u zei. Dit is een voorbeeld van een veelvoorkomende engel-ervaring waarbij er een boodschap aan u wordt gegeven. Veelal hebben de enkele woorden die aan u zijn uitgesproken door deze onbekende, een diepzinnige betekenis. Of dit nu een beschermengel is geweest, of deze onbekende persoon door een beschermengel is gestuurd maakt niet zoveel uit. Het gaat om uw gevoel bij deze ervaring.

Terminaal

Bij een terminale levensfase (als u binnen afzienbare tijd komt te overlijden, maar u bent nog wel bij bewustzijn) kan het zijn dat u ineens wel uw beschermengelen gaat zien. Veelal is het dan mogelijk dat ze zich zichtbaar maken aan u en u gaan begeleiden naar het hiernamaals. Een terminale patiënt zal dit dan ook aan u benoemen en u deze beschermengelen aanwijzen. Weliswaar ziet alleen de patiënt ze.

Hoe kunnen ze mij helpen?

Zoals gezegd zijn beschermengelen onzichtbare begeleiders van onze Ziel die samen met onze Ziel proberen de lijn van onze levensdoelstelling aan te houden. Beschermengelen zijn er niet om u te beschermen tegen een auto-ongeluk, een natuurramp, een vechtpartij en dergelijke. Heel soms zijn hierop uitzonderingen mogelijk. Weliswaar heeft dit dan te maken met het feit, dat uw levensdoel op dat moment van de gebeurtenis geen juiste navolging kon krijgen. Of diende u -juist wel- geholpen te worden omdat dit inzicht juist wel een onderdeel van uw levensdoelstelling vormde.

Om u een voorbeeld van dit laatste te geven. In het verre verleden heb ik eens heel krachtig naar de dimensie -waarin ik toen geloofde- gebeden dat een bepaald natuurverschijnsel meteen zou stoppen. Ik herinner mij nog dat dit voor mij een proef was ter indicatie of ik kon vertrouwen op mijn blijkbaar -onoverkomelijke levensdoelstelling-. Het natuurverschijnsel stopte in een fractie van een seconde. De relativering die er daarna op mij afkwam was eigenlijk de beschermengel boodschap voor de rest van mijn leven. Het paste precies in mijn levenslijn zoals ik die nu nog navolg.

Beschermengelen kunnen u helpen op elke wijze zoals u dit wenst, als u het maar niet afdwingt of eist. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat u niet gelooft in beschermengelen of engel-ervaringen. U zult dan weliswaar een keer spontaan hulp ervaren. Indien uw hulp van bijzondere aard was, zult u vanaf dat moment wel in beschermengelen gaan geloven. De wijze en reden waarom u nu -ineens- wel bent gaan geloven zat al verborgen in uw hulpaanbod en de daarbij behorende boodschap.

Hulp vindt doorgaans plaats op momenten dat u het niet verwacht en op momenten dat u -blijkbaar- echt hulpbehoevend was. Wij mensen laten ons wel eens afdwalen naar zaken die we eigenlijk niet willen. We zijn dan onder invloed van iets wat we eigenlijk niet willen. U mag dat -iets- De Duivel, Het Slechte, De bekoring of wat dan ook noemen. We zien op zo'n moment echter niet zelf het gevaar. Blijkbaar ziet -Het Goede- dit gevaar wel en dienen we geholpen te worden. Wij allemaal moeten onze lessen leren op deze planeet. Maar soms moeten we een handje geholpen worden. We dienen als het ware weer op ons uitgestippelde pad -van onze te leren lessen- te komen. Op zo'n moment kan het zijn dat we worden bijgestaan door een beschermengel.

Hoe kan ik in contact met ze komen?

Het is de vraag of het nodig is dat u meer contact met uw beschermengelen krijgt dan zij dit aan u willen geven. Zouden ze anders niet meer contact met u maken? Ze zijn er immers voor u. Wat uw beschermengelen echter altijd goed vinden is, als u contact maakt met -de goede zaken- op deze aarde. Daarnaast kunt u altijd vragen stellen aan uw beschermengelen. Ze zullen uw vragen met grote zorgvuldigheid behandelen en u antwoord geven op het moment als u toe bent aan het antwoord. U hoeft dan niet persé het gevoel te krijgen dat het antwoord van hen afkomstig is. Uitgangspunt is altijd dat uw beschermengelen de macht over u hebben. Niet dat ze deze macht zullen aanwenden. Beschermengelen zijn oppermachtig aan u, omdat zij vanuit een andere -veel sterkere- dimensie op u kunnen inwerken. Een dimensie waarvan de doorgaande mens nog geen gebruik van kan maken. Met andere woorden; u kunt uw beschermengelen niet uw wil voorhouden, of iets afdwingen.

Beschermengelen functioneren op het niveau dat alles in dit universum vloeit zoals het hoort te vloeien. Een rivier vloeit van de bergen naar de zee. Soms denken we weleens dat het noodzakelijk is een stuwdam in deze rivier te zetten zodat we hieruit energie kunnen halen. We proberen dan oppermachtig te zijn aan de natuur. We vergeten echter dat deze zelfde energie (die we proberen af te tappen) veel sterker in de natuur aanwezig is, die deze stuwdam in een fractie van enkele seconden weg kan doen vagen. Ingrijpen in dimensies en deze ten alle tijde beheersen kan alleen als we de spelregels hiervan kennen.

Proberen iets af te dwingen of te bemachtigen bij of van een engel zal het tegenovergestelde resultaat opleveren. Ga geen beschermengelen oproepen via allerlei duistere praktijken. U vraagt dan om moeilijkheden.

Wat u wel kunt doen?

Probeert u te begrijpen en te accepteren dat beschermengelen alléén met u contact zullen opnemen als dit echt noodzakelijk is. Indien u geen contact krijgt op een moment waarvan u dacht dat het nu juist wel noodzakelijk zou zijn, is dit de les die u dient te leren. Vertrouw op uw beschermengelen. En besef dat ze er niet zijn om u een zo lang mogelijk leven op deze aarde te geven. Ze zijn er om u te begeleiden.

--------------------------------------------------------------------------------
 




Gast

Aaltje

bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2011, 16:16 »
het mooie van dit verhaal is dat velen van ons niet beseffen dat wij in 2 werelden leven. De wereld van  wat wij zien, waarnemen en waarmee wij met onze zintuigen mee communiceren.

Maar er is nog een wereld waarin wij leven en dat is de wereld van het onzichtbare. Daar verblijven onze bescherm engelen maar ook de kwade geesten.

Het probleem in deze is dat wij mensen hebben leren leven in wat wij zien en niet in wat wij niet zien, maar dat werkelijkheid wel bestaat. Indien wij zouden beseffen dat wij met 2 werelden te doen hebben zouden wij ons leven beter kunnen beheersen en niet de kwade geesten de ruimte geven om over ons te heersen.

Ten slotte is dat het doel van deze kwade geesten, om al het mooie dat God geschapen heeft wat goed bedoelt is te vernietigen.

Wij mensen moeten gaan beseffen dat 90% van ons leven wij zelf in de hand hebben. 10% over valt ons en daar bij worden wij in de gelegenheid gesteld om te kiezen tussen goed en kwaad.

Laat mij u een voorbeeld geven, elke dag opnieuw worden wij voor keuzes gesteld er komt zoveel op ons af, vooral in de tijd dat wij  problemen hebben. Als wij met een financieel probleem zitten komen allerlei negatieve gedachten op ons af. Letterlijk en figuurlijk hoor je een stem tegen je zeggen om bijvoorbeeld te gaan stelen, drug verkopen of noem maar op. Op dat zelfde moment hoor je ook een andere stem tegen jou zeggen van doe dat niet anders kom je in de gevangenis te recht en dan wordt je leven nog erger.

Zeg dat dit niet waar is. Nou die stem die jou het goede zegt om te doen zijn jou bescherm engelen. De stem die aanstuurt om te gaan stelen of wat dan ook zijn die kwade geesten die ons leven willen beheersen en verpesten.

De vraag is nu waarvoor kiezen wij. Elke keer als je voor het goede kiest zal het je voorspoedig gaan, maar elke keer als je voor het kwade kiest, zal je ten onder gaan. Wat je zaait zal je oosten.

Vaak is het zo dat mensen die voor het kwaad kiezen een voorspoedig leven leiden, althans daar lijkt het op, ze kunnen zich van alles veroorloven, grote huizen,  dure auto's veel vrouwen noem maar op, maar vergeet niet Gods molen maalt langzaam maar zeker. Vroeg of laat wanneer zij vallen is een hond zelfs beter dan ze.

Dus lieve mensen een voorspoedig leven leiden wil niet altijd zeggen dat je  in geld moet zwemmen, vooral niet als het met bloed vergieten verdient is. Maar een voorspoedig leven is als je gezond bent, gelukkig en tevreden bent met wat je hebt. Laat je leven dus leiden door die bescherm engel die je het goede leert om te doen en laat je niet leiden door het kwade........want vroeg of laat kom je echt in de problemen

*

Offline Ingi 01

  • *****
  • 645
  • a soso bun mi e du,bun nen mi no abi a kondre
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2011, 17:22 »
 :great:

odi odi

mijn respect voor jullie beiden..
heel mooi neergezet en heel mooi over nagedacht..
ga zo door allebei :he:

mijn dag was al zo mooi..nu na dit te hebben gelezen helemaal...
ik geniet lekker van de natuur en alle blije vogeltjes..
maar zeer zeker van me poku  :character0029:  :mdr:

odi ingi01 :jap:
gado na wan bun gado, so a de..a hopo mi, a drai mi lontu, a hopo mi futu te na he gron!
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2011, 01:01 »
Odi odi,
 
Zag inderdaad het gevaar zelf niet, waar ik een paar jaar geleden in verkeerde.

We waren net verhuisd en ik kwam er achter dat ik in verwachting was. Het was al gauw geen blijde verwachting want ik verkeerde absoluut niet in een roze wolk. Ik was steeds boos en mijn mond werd behoorlijk vuil, deed niets meer in huis, wilde ook niet meer baden. Dacht dat het te maken had met deze zwangerschap en hoopte gauw weer de oude te worden. Maar het verslechterde juist. Ook had ik veel moeite met zitten en liggen, zodra ik een poging waagde, werd er vreselijk in mijn buik gedraaid en gepord. Het kind klom zowat tot aan mijn strot.

Ik kreeg een enorme hekel/haat voor het kind en wilde van die buik af. Tot overmaat van ramp, ging het ook nog in de verkeerde houding liggen. Wat dus zou uitmonden in een keizersnede, als er niks aan mijn situatie zo veranderen.
Wilde met niemand meer praten, mijn gordijnen gingen al niet meer open. Zonderde mij totaal af van de buiten wereld. Er gebeurde rare dingen?

Mijn vader die tot mij in een droom kwam, heeft mij om een belofte gevraagd. Dat ik vanaf dat moment iedere dag een liedje voor het kindje in mijn buik moest zingen. Ik gaf toe, vond het zeer moeilijk om het uiteindelijk te doen, omdat ik niets voor het kind voelde. Maar ik had een belofte gedaan, dus hield mij er aan. Moest steeds heel erg huilen, omdat ik het voor mijn net overleden vader deed!!
Het leek te helpen want ik begon liefde te kweken voor mijn kind. Net 2 dagen voor de bevalling draaide het kind  (wel heel pijnlijk, omdat het al zo groot was) in mijn buik. Maar liever dat, dan een keizersnede. De bevalling verliep alles behalve succesvol. Daardoor heeft het kind ook wat mankementen opgelopen.

Als blijkt dat ik mijn kind steeds wil doden,  denk ik dat ik aan postnatale depressie lijdt.
Vraag mijn vriend als hij niet bang is, mij alleen achter te laten met het kind, nee, zegt hij, ik weet dat jouw liefde zal overwinnen.

Naar Suriname wil ik op een gegeven moment gaan en mijn vriend zegt, ga een weekje. Als ik eenmaal ga, dan op z’n minst 3 weken, stiekem boek ik 4 weken. Vertel dat pas haast voor mijn vertrek aan me vriend, hij was er echt niet blij mee. Maar ik zeg dat ik die 4de week misschien nodig heb.

In Suriname ga ik de 3de  week naar vrienden, wanneer ik hun wat vertel over mijn “depressie”.
Vonden ze het toch wat raar klinken allemaal. Wil je niet een luku gaan doen?  Is goed, zeg ik verrast. Ze gaan kijken of degene aanwezig is en komen terug met een klein lijstje met dingen wat ik nodig heb om die luku te doen. Als ik wat kinderen wegstuur om voor mij de benodigheden te gaan kopen, wordt mij verteld dat de winkelier nooit die spullen allemaal heeft. Ik zei, als die luku echt nodig is, moest het zo zijn, dan zullen die dingen er ook zijn. De winkelier had alles!!
Daar aangekomen, vertelt de lukuman mij dat ik onder invloed ben van een bakru en dat het mij en kind had moeten doden. In eerste instantie was het al voor mij gestuurd, maar ik was te sterk. Toen is het naar mijn vriend gestuurd om hem dan maar te doden, want het kwam van zijn ex. Hij was inderdaad vreselijk mager geworden, maar we gaven het verhuizen, de nieuwe baan en de stress dat met zich mee bracht, de schuld. Toen ik zwanger raakte is het op mij gekomen, maar goed ook, anders was mijn vriend nu dood geweest.

Pas toen mij bepaalde vragen werden gesteld, zoals, zag je niet ineens flitsen of schreeuwde je kind niet erg in de slaap, was je bevalling niet een lijdensweg, vielen dingen voor mij op hun plaats.
Een jaartje eerder zijn we, puur bij toeval op mijn vaders plantage gaan baden en liet mijn vriend iets achter wat hem dierbaar was. Waarop ik tegen hem zei, dat hij iets zou krijgen.
Kocht ineens dingen als, asafesida, kamfer en pleegde dan bepaalde handelingen.

Al met al ben ik de laatste (4de) week met zeer veel succes bezig geweest om van dit kwaad wat mij/ons was aangedaan af te komen.

Dat ik dit nu hier kan schrijven, heb ik te danken aan mijn aardse beschermengelen in dit geval, mijn Apoekoe en Kumanti! Hun onverwachte hulp kwam voor mij/ons op het juiste moment.

Soulsister11
I’ve learned that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.
*

Offline broos

  • *****
  • 348
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2011, 07:38 »
Odi-Odi- soulsisster 11-, Wat een indrukwekkend verhaal zeg, om te zien hoe wij tocht soms onwetend worden beschermd. daar om is het ook van belang om van tijd tot tijd je besherm engelen te bedanken ongeacht in wat voor situatie jij je ook bevind. dus als ik het goed begrijp zong je de kinder liedjes niet voor niets het was waarshijnlijk om die bakroe koest te houden slimme zet van je overleden pa en zo hebt jij het samen met jou gezin allemaal overleeft.          Broos.
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2011, 13:30 »
Odi odi Broos,

Ik dacht dat ik die liedjes moest zingen om wat liefde voor het kind te krijgen. Want eerlijk gezegd, weet ik niet hoe om te gaan met een bakru. Het zijn die beschermengelen die mij bepaalde handelingen hebben laten plegen, want ik luister goed naar wat zij me zeggen. Waardoor ik denk dat we het uit hebben kunnen houden, tot we naar Suriname konden gaan en daar de hulp te krijgen die we nodig hadden.


Soulsister11
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2011, 22:17 »
  .... Waar komt ineens dat inzicht vandaan?


Odi odi Saka Fasie,

Ik ben het volkomen met u eens over dit waanzinnig mooi stuk wat u geschreven heeft hoor.

Zo is ook mij dit een paar weken geleden overkomen.
We hebben momenteel geen auto, want mijn vriend heeft de auto van de zaak ingeleverd toen hij een andere baan kreeg. Dus ben ik gaan sparen voor een auto. Ik had al een mooi bedrag, toen het me opviel dat onze dochter wel vreselijk onder de muggebulten zat. Daarom vroeg ik mijn vriend, als hij niet voor haar de porch wilde dichtmaken. Toen ik dit op Skype aan mijn schoonvader vertelde, besloot hij om met mijn schoonmoeder hierheen te vliegen om mijn vriend daarbij te helpen. Het is vreselijk mooi geworden en we hebben het gevierd. Maar ondertussen was het gespaarde geld op plus meer.

Ik begon opnieuw en toen ik wat had, was mijn kleine gasbommetje leeg en vroeg ik om hulp om het weer te gaan vullen. Maar niemand had tijd om mij met de auto te brengen. Ik kon de gasmaatschappij niet bellen omdat ik nog geen lid van ze was. Om dat te worden kreeg ik daarbij de nodige kosten. Ik besloot er met de bus naar toe te gaan en maar lid te worden. Weer een duit uit het gespaarde geld weg en als dat al niet genoeg, kom ik naar huis dezelfde dag en als ik mijn brievenbus kijk, zie ik een brief van mijn internet aanbieder. Daarin staat dat ze een fout hebben gemaakt, ik bel ze op en de meneer legt me uit, dat door hun iets fout is gegaan, maar als ik niet afgesloten wil worden ik toch een bepaald bedrag moet komen betalen. De rest kon hij op de rekening zetten. Toen was ik helemaal weer bij af.

Weer spaar ik geld en mijn vriend krijgt een brief, dat hij zoveel moet komen betalen als hij voor dat wat hij die bepaalde instantie heeft gevraagd in aanmerking wil komen. Nou toen brak mij klomp. Toen de kinderen éénmaal sliepen, ging ik helemaal uit mijn stekker voor mijn vriend. Ik heb vreselijk gescholden en vroeg waaraan ik dit te danken had. Boos ben ik gaan slapen.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, zag ik dit helemaal anders. Als het niet was voor de auto waar ik steeds voor spaarde, dan had ik deze dingen allemaal niet direct kunnen betalen en zaten we in de put. Aangezien ik geen geld mag lenen van mijn gidsen, ben ik zo eigenlijk steeds gespaard voor hetgeen wat op mijn pad zou komen. Ik was met dit heldere inzicht zo vreselijk blij, dat ik zeker wist dat het van een beschermengel kwam, die zag hoe verdrietig ik was omdat ik zo graag een auto voor het gezin had willen kopen.

Nu heb ik weer gespaard en alweer is er iets tussen gekomen, maar in plaats van boos te worden, ben ik het sparen voor de auto erg dankbaar. Want zodoende ben ik uit de problemen gebleven. 

Soulsister11


Gast

AnGeLLoVe

bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2011, 21:22 »
Een mooi boek wat hier goed op aan sluit is: Engelen in mijn haar van schrijfster Lorna Byrne
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/engelen-in-mijn-haar/1001004006516469/index.html

Liefs  :love:

*

Offline claudia

  • *****
  • 356
  • Everything has beauty buth not everyone sees it!!
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2011, 19:38 »
Odi Odi

Zit te lezen en krijg alleen maar kippevel.....heel mooi en indrukwekkend hoor dit mee te maken.

Ik beland niet gemakkelijk in dit soort situaties en als dat gebeurd zijn mijn beschermengelen een stapje voor, ik zou niet weten hoe te reageren. Ik ben namelijk een bangeschijterd terwijl dat niet nodig is.



 :love:
Clau


Pray about everything, Worry about nothing!
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2011, 17:10 »
Odi odi AnGeLLoVe,

Ik zal kijken of dit boek hier verkrijgbaar is. In iedergeval bedankt voor je tip!


SS
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2011, 17:19 »
Odi odi Claudia,


Leuk je positieve reactie te lezen!

Ook ik ben soms door schrik wel eens bang, hoor! Maar probeer dat snel om te zetten in kracht omdat ik weet dat kwaad leeft van je angst en je zo meer kan beinvloeden. Als je op het moment op je gidsen vertrouwd en dat ook toont, zal dat het kwaad nog meer verzwakken!


SS
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2011, 17:40 »
Odi odi,

Eigenlijk zou ik dit verhaal in zijn geheel moeten vertellen, maar dan zou het waarschijnlijk een boek worden. Of eigenlijk vijf boeken, beginnend bij mijn geboorte en met een open eind bij vandaag. ;-)
But I hope you get the picture!

Aangezien een bepaalde witman dacht mij het leven behoorlijk zuur te maken en wat van mij af te pakken wat me zeer dierbaar was. Hij zei me altijd al dat hij zou winnen vanwege zijn huidskleur, wat aanvankelijk nog bleek te lukken ook.
Toen ik door kreeg dat het rechtsysteem voor mij faalde, besloot deze blaka tara negerin om met d’r kind naar Suriname te gaan, om dit wat deze witman wilde bereiken te voorkomen. Mijn andere twee dochters waren al uit huis en die bleven in Nederland. Ik liet ook mijn vriend achter in Nederland omdat er nog van alles gerelegd moest worden. Hij moest na dat gedaan te hebben zelf ook nog naar een ander land. Dan zou hij terug naar Nederland gaan en besluiten in welk land hij wilde en kon gaan werken, voordat wij naar hem toe zouden vliegen.

Maar mijn gidsen hadden wat anders voor ons in petto.

Als mijn vriend mij, de keren vanuit het ander land belde, merk ik dat hij mijn land (a kondre pe mi gebore), niet echt leuk vond. Dat begon mij mateloos te irriteren en ik zei niks lief meer tegen hem.Toen hij dit opmerkte vertelde ik wat mij dwarszat en vond dat hij niet kon oordelen omdat hij mijn land nog nooit gezien had. Dus besloten wij dat hij dan ook maar eens een keer hier moest komen. Hij kwam en we konden maar geen goede verblijfplaats vinden. Eindelijk vonden we ons achtste huis die wel goed bleek te zijn. Hij genoot vreselijk van de natuur en de vrijheid en wilde er niet meer weg.

Mijn dochter gaf mij als afscheidcadeautjes een kopje( die dochter, die mij het boek’ Het leven waar je voor geboren bent’, had gegeven), met mijn sterrebeeld erop en een mooie tekst, de kleur was erg fris. Dus besloot ik zonder dat zij het wist als verrassing bij haar bezoek aan ons, om het huis waar we in zouden verblijven in Suriname die kleur van het kopje te geven. De straat (van ons geweldige huis) bleek de kleur erin te hebben van het kopje, dus wist ik zeker dat we daar moesten zijn. De reden daarvan wist ik nog niet, maar vertelde mijn vriend dat het wel zou komen.

Er gebeurde van alles en nog wat. Mijn gidsen gaven mij opdrachten om bepaalde dingen in en om het huis te doen. Spullen te kopen om mijn vriend te baden, soms ook voor ons allen of voor mij alleen. Wat was er in hemelsnaam aan de hand? Een dag stond ik op en nam hem mee naar buiten en wees hem bij ons slaapkamerraam hoe er iets als hij sliep naar hem stond te kijken en mij vriend probeerde te pakken. Maar zei ik, de gidsen houden je veilig, maar ga niet zomaar naar plaatsen enz. Ik had een droom in Nederland gehad die ik daar ook weer kreeg, dus zei hem voorzichtig te zijn. Hij wilde een keer weg en ik zei dat het niet goed aanvoelde en dat hij thuis moest blijven maar hij luisterde niet. Hij ging toch weg maar kwam gelijk weer terug, ik hoorde hoe hij het voetenkraantje gebruikte. Hij vertelde mij hoe zijn voet tot z'n enkel in een mierenhoop gezakt was waarna hij direct wist dat dit zijn laatste waarschuwing zou zijn om die dag thuis te blijven.

We konden maar geen werk vinden en onze euro's raakte op. Mijn vriend begon ongerust te raken, want hij wilde goed voor zijn gezin zorgen.

Mijn dochter werd jarig en ik droomde met een lichtkleurige vrouw in klederdracht, die op een veranda zat en mij zei "Je moet met een band dansen voor d'r hoor". Ik zei dat ik geen geld voor dat had en behalve dat, ze pas negen werd. Toen vertelde die vrouw mij dat als ze tien zou worden ik niet zou kunnen om d'r zo een uitgebreid feest te geven. Maar dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, zij zou voor het geld zorgen. "Je weet waar je het moet gaan halen". Nou ik ben aan al het geld gekomen, mijn dochter heeft met band gedanst, het was meer dan gezellig!

Ik had best wel leuke buren , we maakten wel eens een praatje met elkaar en kwamen wel eens bij elkaar op bezoek. De kinderen sliepen soms om de beurt bij elkaar. Maar één van die jongens gilde altijd dat er een slang was, maar dan bleek het een grapje te zijn. Zo een keer gilde hij weer, dat er een slang vlak bij mijn dochter was, maar dit keer was het waar. Mijn vriend hakte het doormidden.

De verhuurder had meerdere huizen op dat stuk waar we zaten en hij had een man in dienst, die de buitenkant van de huizen moest schoon houden en de tuinen enz. Steeds als hij bij ons kwam stuurde ik hem weg omdat ik vond dat ik m'n eigen plek behoorde schoon te maken.
Maar omdat ik zag hoe die verhuurder die man als een beest liet werken, bedacht ik als hij bij mij kwam, hem niet meer weg te sturen, maar de tijd die hij er voor nam om dat wat hij dacht te komen doen, te laten rusten bij ons in huis of de porch. Ik gaf hem drinken en eten. Ik was blij met zijn bezoekjes want hij sprak de Nederlandse taal niet, dus moest ik wel negerengels tegen hem praten, heerlijk! Ook was ik blij met zijn komst want zodoende kon ik chinesetayer, oker, pinda, casave en grietbana soep maken want thuis at ik het alleen. Dus dan maakte ik het en haalde mijn deel eruit en gaf de rest aan hem. Vaak zei hij hoe zijn gezin ervan genoten had en dat ze blij waren met de dingen die ik steeds stuurde.
We gingen bij hem op bezoek in het binnenland en hij was verbijsterd door onze komst. Hij wilde niet geloven dat wij dat durfde, ook omdat mijn vriend blank was terwijl hij altijd als een hond behandeld werd door zijn blanke werkgever, onze huurbaas. Nu zag hij dat er ook blanken waren die hem wél als een gelijke behandelde. Nou, het was een vreselijk leuke dag, hun kinderen hebben het gezellig gemaakt met mijn dochter. Uiteraard kwamen ze ook een keer bij ons op visite. Zo werden wij vrienden.

Ik raakte meer en meer gefrustreerd over zijn oneerlijke werkomstandigheden en vroeg hem of hij niet iets anders kon doen. Hij vertelde me dat hij makkelijk iets voor zichzelf zou kunnen beginnen, maar dat de overstap een aantal moeilijke hindernissen voor hem had. Mijn gidsen zeiden me dat we hem moesten helpen met deze hindernissen. Omdat we beiden niet konden aanzien hoe hij als een ‘moderne slaaf’ leefde, was dit voor ons beiden iets wat we met veel liefde in ons hart gedaan hebben.
Uiteraard kon hij niet geloven dat we dit voor hem deden en hij begreep totaal niet waarom. We hebben hem uitgelegd dat we vonden dat we dit moesten doen en dat we ervan uitgingen dat later wel zou blijken waarom hij op ons pad gekomen was

Als mijn vriend eindelijk een goede maar tijdelijke baan vind, zit het hem toch dwars, van hoe nu verder? Bij thuiskomst begonnen we een keer over verkassen te praten, terwijl we praten ben ik aan het zappen en we zien een leuk progamma en laten het erop staan. Ineens hoorden we hoe een meneer een dame wilde gaan bezoeken in een land en ik kijk naar me vriend en we beginnen te lachen. Dit land moest ons volgend land worden, ik wist het zeker! Maar ik weet niet dat mijn vriend grote twijfels heeft.

Als ik weer een dag me wasi tot me neem, hoor ik hoe ik mijn vriend moet zeggen, dat het goed is, hij moet gaan er komt een dag dat hij terug komt. Ik vertel hem dat en hij is perplex omdat hij inderdaad twijfelde om die stap te nemen, hij is erg opgelucht.

We gaan een dag de tuin in, als de buurman met ons komt praten en vraagt of mijn vriend die tijdelijke baan niet als vast kan krijgen. We vertellen dat we weggaan. Wat blijkt die buurman zijn broer woont in datzelfde land en hij vraagt ons als we met hem in contact willen komen. Natuurlijk! Die broer zorgt weer op zijn beurt dat mijn vriend in contact komt met een bedrijf, waar hij zijn cv naartoe mailt. Hij word gelijk aangenomen.

Toen we besloten om te vertrekken, brachten we al onze spullen en huisraad die wij niet konden meenemen naar die vriend in het binnenland. Zijn dank was groot en zei dat z’n kinderen zeiden hoe rijk ze waren geworden. Hoe kan ik jullie ooit terug betalen voor dit alles. Mijn vriend zei hem dat hij het juist als een last zag, nu hij hoorde dat er steeds iemand thuis moest blijven, omdat hun huis gerooft kon worden. Ik zei hem dat hij misschien op een andere manier iets voor ons kon betekenen, maar dat het er bij ons niet om ging. Het leek hem onwaarschijnlijk!
We kopen de tickets en vertrekken uit Suriname.

Later zou blijken dat ik op de valreep nog in Suriname zwanger ben geraakt. Ik beval op mijn moeder haar verjaardag, net bijna twee weken voor mijn andere dochter d'r tiende verjaardag en inderdaad ik kon haar verjaardag niet zo uitbundig vieren. ( Mijn moeder, die in Nederland was en ongeneeslijk ziek was, heeft d'r laaste kleinkind nog via Skype kunnen zien. Ze was erg trost dat er een kleinkind op haar verjaardag geboren was.) Bijna een half jaar daarna heeft ze het leven gelaten.

Toen het later misging met mij, ben ik bij die vrienden in het binnenland op bezoek als ik door te doen van hun erachter kom wat mij scheelt. Degene die mij zou helpen werkt daar. Ik kon niet steeds van de stad naar het binnenland met die kinderen sjouwen we deden de meeste dingen daardoor met de taxi, maar om de kosten te besparen boden ze ons een slaapplek. Het leek die vriend destijds onwaarschijnlijk, dat hij ooit wat voor ons kon terug doen, maar nu was mijn dank erg groot.
Ik ben mijn gidsen zo inmens dankbaar voor de hulp die hen mij en gezin hebben gegeven, dat hou je gewoonweg niet voor mogelijk!

Soulsister11
*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2011, 02:32 »
Odi odi Saka Fasie,

Ik ben het volkomen met u eens over dit waanzinnig mooi stuk wat u geschreven heeft hoor.

Zo is ook mij dit een paar weken geleden overkomen.
We hebben momenteel geen auto, want mijn vriend heeft de auto van de zaak ingeleverd toen hij een andere baan kreeg. Dus ben ik gaan sparen voor een auto. Ik had al een mooi bedrag, toen het me opviel dat onze dochter wel vreselijk onder de muggebulten zat. Daarom vroeg ik mijn vriend, als hij niet voor haar de porch wilde dichtmaken. Toen ik dit op Skype aan mijn schoonvader vertelde, besloot hij om met mijn schoonmoeder hierheen te vliegen om mijn vriend daarbij te helpen. Het is vreselijk mooi geworden en we hebben het gevierd. Maar ondertussen was het gespaarde geld op plus meer.

Ik begon opnieuw en toen ik wat had, was mijn kleine gasbommetje leeg en vroeg ik om hulp om het weer te gaan vullen. Maar niemand had tijd om mij met de auto te brengen. Ik kon de gasmaatschappij niet bellen omdat ik nog geen lid van ze was. Om dat te worden kreeg ik daarbij de nodige kosten. Ik besloot er met de bus naar toe te gaan en maar lid te worden. Weer een duit uit het gespaarde geld weg en als dat al niet genoeg, kom ik naar huis dezelfde dag en als ik mijn brievenbus kijk, zie ik een brief van mijn internet aanbieder. Daarin staat dat ze een fout hebben gemaakt, ik bel ze op en de meneer legt me uit, dat door hun iets fout is gegaan, maar als ik niet afgesloten wil worden ik toch een bepaald bedrag moet komen betalen. De rest kon hij op de rekening zetten. Toen was ik helemaal weer bij af.

Weer spaar ik geld en mijn vriend krijgt een brief, dat hij zoveel moet komen betalen als hij voor dat wat hij die bepaalde instantie heeft gevraagd in aanmerking wil komen. Nou toen brak mij klomp. Toen de kinderen éénmaal sliepen, ging ik helemaal uit mijn stekker voor mijn vriend. Ik heb vreselijk gescholden en vroeg waaraan ik dit te danken had. Boos ben ik gaan slapen.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, zag ik dit helemaal anders. Als het niet was voor de auto waar ik steeds voor spaarde, dan had ik deze dingen allemaal niet direct kunnen betalen en zaten we in de put. Aangezien ik geen geld mag lenen van mijn gidsen, ben ik zo eigenlijk steeds gespaard voor hetgeen wat op mijn pad zou komen. Ik was met dit heldere inzicht zo vreselijk blij, dat ik zeker wist dat het van een beschermengel kwam, die zag hoe verdrietig ik was omdat ik zo graag een auto voor het gezin had willen kopen.

Nu heb ik weer gespaard en alweer is er iets tussen gekomen, maar in plaats van boos te worden, ben ik het sparen voor de auto erg dankbaar. Want zodoende ben ik uit de problemen gebleven. 

Soulsister11




Het hield maar niet op!!

Ik zwaai de gezinsleden altijd uit, maar een dag dat mijn dochter al uitzicht was bleef ik toch voor het raam staan, er kwam een gloed nieuwe auto voorbij de kleur was parelmoer beige.
In mijn gedachte zei ik dat ik niet jaloers was want dat ik zelf een nieuwe auto zou krijgen, ik schrok en toen die man thuis kwam vertelde ik hem wat er gebeurd was. Dat ik mij net zo voelde als toen ik voorbij dit huis kwam waar wij nu in wonen en toen hoorde dat ik erin zo gaan wonen.

Begin augustus kwam ik ergens en toen zei de meneer mij dat er iets mis was gegaan en dat ik nog duizend zoveel moest komen betalen, eer ik verder geholpen kon worden. Ja hoor ik moest weer in mijn gespaarde geld gaan. Ik deed wat er van mij gevraagd werd, maar kon weer betalen voor de nieuwe keer dat ik geholpen werd. Plaatst van in woede uit te barsten, ben ik naar de winkel gegaan en heb pom gekocht, gember en dingen om er een feestdag van te maken. Want ik wist dat dit 'mijn' pet te boven ging en ik weer een grote som van mijn spaargeld kwijt was om die auto nu eindelijk te kopen. Ik heb na mijn eigen gemaakte feestje de volgende dag gevraagd aan mijn Heer wat er nou aan de hand was en waarom dit al zoveel keer misging.
De gidsen namen mij terug in de tijd...
Ik was hier net geland en woonde in een studio, ik zag hoe ik op een zogenaamde bank zat en wat dingen opschreef, eentje daarvan was, binnen vijf jaar een nieuwe auto.
De gidsen brachten mij terug en ik sloeg mijn handen voor mijn mond en gilde "Mijn God, dus dat is het, ik moet een nieuwe auto kopen", de gidsen zeiden in koor "JA".
Er viel een enorme rust over mij heen en ik chatte dit alles voor mijn vriend, die ook wel wat schrok van mijn verhaal. Mijn vriend zei dat hij mij wel begreep omdat ik zei ook eens een nieuwe auto te willen hebben. Als je steeds maar genoegen neemt met second best, je leven ook zo verloopt. Ook zeggen de gidsen dat als ik de huur kan betalen aan iets wat nooit van mij word, dan wel een auto moet kunnen betalen, wat wel van mij word.

Nu wist ik dat wij pas in november voor een lening naar de bank konden gaan en moest in de tussentijd gewoon mijn ding doen en hoefde mij dus ook druk meer te maken met het hele sparen. Wel moet ik geld achterwege houden voor de belasting en de verzekering als dit alles lukte.
Dus ben ik mijn dochters hun kamers gaan opknappen, want ik weet wel als we die lening krijgen voorlopig vijf jaar geen grote uitgaves kunnen hebben.

Ik ga iedere donderdag lopend de boodschappen halen en ben echt zoet met de afstand die ik moet lopen.
Net als ik denk dat ik het niet al te lang meer ga volhouden en wat hierop moet verzinnen, belt de vorige huurster van ons huis op om te vragen als ze met mijn dochter mag gaan duiken.
Ze komt voorbij de winkels en ik vraag als zij met mijn dochter de boodschappen wil meenemen, zo gebeurd dat drie weken achter elkaar.
Dus ik kon aardig bijkomen, als ik mij aankleed om de boodschappen te gaan halen word ik gebeld door een kennis die mijn kant op wil komen, ik zeg ik moet weg en ze zegt wacht ik breng je dan.
De volgende week komt op donderdag mijn buurvrouw op visite, ze heeft de dag ervoor ons een hele grote bak gegeven omdat ze die niet meer nodig had.
Ze weet dat wij regenwater vangen, dus wilde het daarom niet weggooien. Als ik hoor van de gidsen dat ze vreselijk bang is dat mijn jongste erin zal vallen en zal verdrinken. Het zal haar echt pijn doen vertellen ze mij en ze zal zeggen dat ze dat ding dan liever weg had moeten gooien. Dus ze vragen mij extra voorzichtig te zijn met de kleine.
De buurvrouw is ongemakkelijk en ik zie dat ze wat wil zeggen, ik zeg haar als ze misschien bij mij gekomen is omdat ze bang is voor die kleine en die groene bak die ze ons gegeven heeft.
Haar ogen worden wijd en ik vertel haar dat de gidsen mij het hele verhaal al hebben verteld, ze is stom verbaasd en zegt werkelijk precies dat gezegd te hebben in haarzelf.
Ik vertel haar dat ik niet kan blijven zitten met haar omdat ik de boodschappen moet gaan doen en ze zegt mij dan liever te brengen.

Daarna komen mensen van mijn vriend op vakantie en ik kan twee keer hun auto lenen om de boodschappen te gaan halen. Als ik mij andere buurvrouw vertel dat ik een leuke barbeque heb gezien en het wil gaan kopen, zegt ze mij te wachten tot de dag dat zij boodschappen gaat halen, want ze moet ook daar in die winkel zijn. Dus haal ik gelijk mijn week boodschappen die dag met haar, is gewoon niet te geloven weer geluk gehad.

De tijd komt eraan dat we een bank kunnen gaan vragen om een lening, ik word toch wel zenuwachtig. Rond dezelfde tijd beginnen we eraan om nog een kindje te krijgen, maar ik ben zo gespannen dat ik niet zwanger raak.

Een kennis van ons werkt bij een bank en we vragen haar als het mogelijk is om de lening daar aan te vragen, ze zegt ja.
Als we er naar toe gaan, zijn we opgedoft en al want ja, je wil een goede indruk maken, nou we zijn er geen tien minuten geweest en waren weer buiten. Ze hadden ons gelijk geweigerd, mijn vriend was helemaal ziek ervan. Hij liep naar zijn werk en ik ging naar huis, voelde mij rot. Thuis ben ik met mijn vriend aan het chatten en hij stuurt meerdere keren links van tweedehandse auto's voor mij. Ik baal want ik wil er niet aan denken en ik wil ook niet dat hij mij uit mijn bubbel haalt, als ik hem dat te kennen geef zegt hij dat hij het lopen zat is en echt niet meer wil lopen.
Hij zegt geen maand langer zonder auto te willen en eind november een auto 'moet' hebben. Nu voel ik mij nog ellendiger en begin behoorlijk te stressen.
Thuis komt hij mij nog meer uitleg geven van dit en dat, ik zeg hem dat ik het nog niet opgeef. Ik heb nog een andere goede kennis bij een andere bank en ik bel haar op, ze zegt mij dat wij het niet alleen kunnen aanvragen en dat we een garantsteller moeten hebben, voordat ze met ons een afspraak kan maken. Ik vraag het aan mijn buurvrouw en ze zegt gelijk ja, maar tot mijn groot verdriet kan het niet doorgaan, want zij heeft net zelfs via die bank een auto gekocht. Nou je snapt nu wel dat de links van een tweedehandse auto mij om de oren vliegen. Ik erger mij kapot en stort mij op CC en het klaarmaken van gerechtjes en toetjes, ik kom veel aan natuurlijk want ik eet het meeste zelf op. Ik luister gelukkig weer naar muziek want ook dat deed ik niet meer, want die man is geen fan van muziek ( je weet verborgen boodschappen enzo ). Uitgaan doen we ook niet, want die man is jaren portier geweest en kan niet meer met al dat muziek, ook hebben we geen oppas.
Ik probeer al is het maar vijftien minuutjes dagelijks toch nog te mediteren, maar ook dat lukt op een gegeven moment niet meer. Door Loverboy drink ik soms wat orgeade om mezelf wat rustiger te krijgen.

Wordt vervolgt

*

Offline soulsister11

  • ******
  • 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2011, 02:55 »
Sinds mijn laatste spiraal heb ik last van stralingspijnen en ik heb veel pijn door op de laptop te zitten, maar toch blijf ik doorgaan. Ik vraag aan mijn vriend als hij tijdens zijn werk een andere bank wil bellen, of hij vergeet het steeds of hij belt en zegt mij dat hij er niet doorkwam. Ik blijf hem het vragen en een dag vertelt hij mij eindelijk erdoor te zijn gekomen, maar dat die dame een afspraak voor hem maakte bij die bank op een andere locatie, dus hij haar heeft bedankt. Ik dacht dat ik uit elkaar spatte toen hij mij dat vertelde, ik vraag hem haar zo snel mogelijk terug te bellen en haar alsnog te vragen om bij haar die afspraak te maken, het gaat natuurlijk weer moeizaam en gelukkig lukt het hem. Ik ben thuis als mijn vriend zijn oude telefoon gaat en ik te horen krijg dat hij een afspraak kan krijgen bij de bank die voor ons op loop afstand is. Ik vraag de meneer (Vogel) even aan de lijn te blijven zodat ik het mijn vriend in de chat kon vragen, mijn vriend zegt het niet meer te willen en liever naar zijn collega gaat. Ik maak nog een leuk praatje met de meneer, maar voelde dat het bij hem ook wel kon. Ik hang op en ik word gebeld dat ik mijn teveel betaalde geld bij de belasting kon ophalen, ik zeg de meneer een andere keer langs te willen komen. Maar als ik ophang bedenk ik mij, want die kleine slaapt net en mijn andere dochter is thuis, dus ik kan dan snel even weg, want het is ver en dus veel lopen. Ik vertrek maar heb die meneer van de bank nog steeds in mijn hoofd, als ik terug loop naar huis besluit ik toch even bij hem langs te gaan. Ik leg hem een paar dingen uit en zeg dat het geen zin heeft als hij mij al zegt dat het met de gegevens wat ik hem geef niet gaat lukken. Inderdaad zegt hij dat ze van een bepaalt tabel uitgaan en we er heel dichtbij van zitten het waarschijnlijk niet te krijgen. Omdat ze per gezin van een bepaald bedrag uitgaan dat ze in de maand nodig hebben. Jammer zeg ik dat jullie ons in een tabel plaatsen want wij zijn niet de gemiddelde inwoner van het land. Integendeel wij heel anders leven en hebben door mijn geloof een andere levensstijl. Ik leg hem uit dat onze trouwringen zelfs van hout waren en het niet veel koste omdat voor ons de waarde niet ligt in de het dragen van een dure ring. Zo geef ik hem nog een paar voorbeelden hoe wij als gezin leven. Hij zegt dat ik het toch moet proberen en vraagt als ik toch nog bij hem wil komen of naar zijn collega wil gaan, ik zeg hem liever bij hem te komen. Hij maakt een nieuwe afspraak, ik bel mijn vriend op en begin hem het verhaal te vertellen, hij zegt veel aan zijn kop te hebben dus als ik gelijk ter zake wil komen. Dus zeg ik dat de meneer zegt dat het moeilijk wordt, maar dat wij het moeten proberen en gewoon met alles langs moeten komen. Mijn vriend ziet het niet zitten en ik zeg hem dat ik het vervelend vind dat hij niet in het geheel gelooft, want ook daardoor kunnen dingen een goed verloop hebben als je constant een positieve gedachte heb. Ik zeg dat ik niet alleen de bank moet overtuigen maar ook hem en het mij erg stresst.

Ik baal dat alle grote gebeurtenissen door mijn inzet gelukt zijn en nooit heeft mijn vriend erin gelooft, die man kan er voor zorgen dat je gewoon depressief wordt, echt vreselijk!!
Nooit geeft hij je een steuntje in de rug, altijd komt hij met van alles waarom het niet gaat lukken, shit man om doodziek van te worden. Ik ben altijd alleen in mijn strijd. Deze man kan absoluut niet tegen afwijzing en wil dan eigenlijk niks meer. Echt om gek van te worden. Dan vind hij dat ik de gidsen waarschijnlijk niet goed heb begrepen, ze bedoelen misschien een andere keer bla bla bla.
Ik hou echt van die man maar hij is zo snel negatief, hij kan niet tegen falen. Terwijl hij een goede mental coach kan worden want altijd weet hij het beter en hoe het moet, maar voor zichzelf en in het gezin heeft hij er geen kaas van gevreten en kan ik hem aanraden "Practise what you preach".

Ik droom hoe ik in de badkamer ben en zie hoe ik met roze water baad en bijna een winti krijg van blijdschap. Als ik wakker word besluit ik eerst mijn huis helemaal schoon te maken en met gedroogde salie bladeren te reinigen, eerst mijn ding doen met mijn kalebas, water en kaars en heb een gesprek met de Heer en mijn gidsen. Ik hoor dat mijn vriend het bad moet maken en ik zeg hem wat te doen. Als ik vraag welke pangi ik moet dragen, zeggen de gidsen dat het bad niet voor mij is maar voor die man, o o o zeg ik en vertel hem dit. De gidsen zeggen mij wat hij moet zeggen tijdens het bad, hij volgt alles op.

Ik ben zo angstig op de dag dat wij naar de bank moeten gaan, voordat ik vertrek kijk ik heel even op CC en Beata heeft bij 'De inspirerende wijsheid van sterke vrouwen' net dat geschreven wat mij onwijs goed doet.
We dossen ons dit keer niet op en zitten met de meneer (Vogel) die van alles aan het invullen is, als hij klaar is zegt hij dat het misschien gaat lukken, maar dat er een klein probleempje zou kunnen zijn. We gaan dus opgelaten weg, maar het is tenminste in behandeling genomen. De meneer had gezegd dat we maandag wat van hem zouden horen. Mijn vriend heeft er natuurlijk een hard hoofd in en ik word zwak, week en zie het niet meer zitten. Ik krijg hoofdpijn en had een stukje kies en tijd terug gebroken door een pitje die in mijn jam zat, nu kreeg ik ook daar weer last van, mijn keel en oor ook. Mijn lichaam dit overal pijn van de straling van de laptop en ik wist dat ik echt doodziek zou gaan worden als ik niet even stopte. Mijn hoofdpijnen werden erger, ik kon het beeld van het scherm van de laptop niet lang verdragen en ik kreeg ook nog pijn in mijn hand door die muis en ook nog zwakke baarmoeder. Ik raakte alle hoop kwijt en vergat gewoon dat de gidsen mij dit alles verteld hadden wat voor mij weggelegd was. Ik was zo overspannen van het wachten op het antwoord, nou niet normaal. Maandag kwam en ging voorbij, zo ook dinsdag en woensdag trok ik de stoute schoenen aan en belde de meneer (Vogel), die zei mij nog dezelfde dag terug te bellen.

Mijn vriend en ik gingen ondertussen naar een andere bank, die ook zei dat het waarschijnlijk moeilijk zou gaan, plus het feit dat je bij hun een eigen inleg moest hebben. Dat hadden we niet, maar ze zouden toch gaan kijken. Eigenlijk wilde ik gewoon het antwoord afwachten van meneer Vogel, maar als iemand zo in je nek hijgt moet je wel en al helemaal met de kans als wij ook bij de bank van meneer Vogel geweigerd zouden worden. Dat die man helemaal de handdoek in de ring zou gooien en daar zat ik niet op te wachten, dus maakte ik nog gebruik van zijn tot nog toe medewerking. Op de chat dezelfde dag vroeg ik mijn vriend als onze goede kennis van de bank waarbij je een garantsteller nodig had, zei dat we een vriend die zij ook kent konden brengen, hij het dan goed zou vinden. Mijn vriend zei ja, maar ik denk niet dat het kan, ik zei dat ik het toch even met haar wilde gaan overleggen. Toen zei mijn vriend weer gelijk hoe hij over alles dacht en vond dat wij nu dan echt moesten gaan zoeken naar een tweedehandse auto als het niet lukte, want je moet een plan B hebben vond hij. Ik zei hem dat mijn plan B steeds gewoon naar een andere bank gaan was. Ik ging naar haar toe vertelde haar het verhaal over die vriend en vroeg als hij dan toch door wat ik haar vertelde onze garantsteller kon zijn, ze zei ja. Toen mijn vriend thuis aankwam belde ik die vriend op en vroeg hem als hij het kon doen, hij zei ja. Hij zou de volgende dag wel even langskomen. De meneer (Vogel) van de andere bank belde natuurlijk niet. Donderdag kwam en had nog steeds al mijn pijnen, ik had de jongste belooft die mij de dag daarvoor had gevraagd maizena koekjes voor haar te bakken, dus hield ik mij aan die belofte. Ik had al voor mijn vriend in een chat geschreven dat het al in de middag was en niks van die meneer gehoord te hebben en het echt belachelijk vond, hij was het met mij eens. Ik was met de mixer bezig en besloot voor mijn eigen gezondheid alles los te laten, want ik was te beroerd en sprak tot mezelf dat het zo niet langer door kan gaan. Ik sliep niet goed ik at niet goed ik functioneerde niet meer als van ouds. Toen mijn gidsen mij zeiden de mixer uit te doen en mijn tarotkaarten te pakken en de vijfde kaart te pakken. Ik was zo uit mijn doen dat ik niet reageerde, ze zeiden het nog een keer en ik dit wat mij gevraagd werd.

Ik pakte Pentakels aas: Deze kaart wijst op liefde voor fysieke schoonheid en bezit, sensualiteit, materialisme, pronken met succes, rijkdom, goud, luxe, geschenken, erfenissen, stoïcisme, volharding. Ook op waardevaste zekerheid en het begin van een winstgevende onderneming.
Aan de andere kant is deze kaart ook symbool van hebzucht en overmoed. Het laatste sloeg niet op mij.

Ik bedankte mijn gidsen en liet echt alles los, ik voelde de pijnen beetjes bij beetjes verdwijnen en ik maakte met plezier de koekjes samen met mijn dochtertje. Ik heb nog daarna even met mijn vriend gechat en ben in de hangmat gaan liggen, ik keek even later op de klok en dacht "Ai die man kan mij niet bellen noh"! Of mijn telefoon ging, wel ik sprong uit mijn hangmat en rende naar mijn telefoon. Maar het was mijn vriend, ik dacht wat moet hij nou weer, ik nam op en hij zei dat hij voor mij op de chat schreef maar dat ik niet reageerde, hij zei dat die meneer gebeld had en wij de lening van hun kregen. Hij maakte voor woensdag een afspraak met ons en we moesten wel een paar dingen in orde maken voor dat wij langskwamen. Ik heb de volgende dag voor de één na laatste keer mijn zaken lopend in die hitte geregeld en was echt helemaal doodop toen ik eindelijk thuis kwam. Mijn jongste en ik waren geen vijf minuutjes binnen en het begon vreselijk te regenen. O o o ik dankte God en de gidsen dat ik alles had kunnen regelen en droog aan was gekomen.


Ik ben blij met de ervaring van de eerste bank, zodoende wij wisten hoe we de andere bank(en) moesten benaderen.
We hebben de goede kennis van de andere bank afgezegd en die vriend afgebeld. Ik ben de volgende dag naar de andere bank gegaan en heb daar de papieren van ons weer opgehaald en die mevrouw vertelde dat we juist al die dag zouden horen wat het werd en zij er een goed gevoel over had omdat we al gescreend waren en het helemaal positief was, ze vond het jammer. Maar ze wenste ons veel geluk.

Ai, woensdag de dag dat we de auto mogen gaan halen als we eerst de papieren en alles hebben getekend bij de bank, ik kon niet slapen en was nog steeds bang dat er iets mis kon gaan.
Nou had mijn vriend mij een paar dagen geleden al gezegd dat hij geen vrij wilde nemen omdat het erg druk was op zijn werk en hij ook niet zoveel vrije dagen meer had. Ik schrok me te pletter want ik kon niet geloven dat die man mij alleen zo laten in zo gloed nieuwe auto, ai ik was doodsbang. Maar de man daar boven zorgt voor alles, sinds vannacht regende het en toen mijn dochter naar school moest was het even droog. Maar het begon vreselijk te regenen niet normaal, dat als die man vanmorgen had moeten zijn gaan werken, kon hij in een zwembroek zijn weggaan.
Maar we hadden om 10.00 die afspraak dus hij had geluk en bleef thuis. Ik kreeg een telefoontje van mijn dochter dat ze geen school meer had omdat alle lessen door de regen waren uitgevallen, want er waren maar negen kinderen in haar klas. Wel je wil niet weten hoe blij ik was, want ik had haar niets verteld, ik had al genoeg aan mijn hoofd. Dus toen ze thuis kwam heb ik haar gezegd dat we een nieuwe auto gingen ophalen. Die man zou daarna gelijk naar zijn werk rijden en ik zou verder gaan voor de boodschappen en het één en ander regelen. Maar de regen stopte niet dus belde onze buurvrouw ons op om ons naar de bank en autozaak te rijden, o wat hadden wij een geluk. Alles is goed gegaan bij de bank en we zijn de auto gaan halen, ik heb champagne over het heen gegooid en gezegd dat we een verbond aan gingen en gevraagd ons veilig te houden en heel lang met ons mee te moeten gaan. Foto's gemaakt en vertrokken, later die man opgehaald en eindelijk opgelucht met de auto thuis gekomen. Ik kon eindelijk weer normaal adem halen.... dacht ik!

Ben ik met de buurvrouw in de tuin aan het praten de avond viel en ik had die autosleutels in mijn hand want de buurvrouw moest alles van de auto zien, komt die man in zijn sport outfit mij die sleutels vragen. Ik zei dat ik het niet kon geloven dat hij met die auto dat klein stukje naar de sportschool wilde gaan rijden, belachelijk in zo een kut buurt van zwervers en al. Dan ook nog eens zo vreselijk smerig bezweet in die auto weer te gaan zitten.
Ik ben nu thuis in een veel ergere angst dan ik vandaag al had op die moerskont aan het wachten, dat hij die auto weer goed en wel weer thuis brengt. Ook ben ik doodsbang dat hij die auto slaat bij het in de tuin komen, want het ging al maar net goed vanmiddag, want men vindt dat ze verdomd goed auto kunnen rijden, want ze hebben groot rijbewijs enz dus ik moet waarschijnlijk maar me smoel dichthouden.

Ik probeer rustig te blijven, maar het lukt mij niet zo goed hoor, dat kan je wel vertellen!!


Maar goed dit is dus mijn story!



Ik dank mijn God en mijn beschermengelen ook zo vreselijk voor alles wat ze voor mij in mijn leven doen, ik kan alleen maar goed kan doen om hun te laten zien hoe dankbaar ik ben.


Ik ben zo trots op mijn nieuwe auto, ik ben zo onwijs blij echt echt echt waar! Ook ben ik blij, wel niet om de manier waarop, maar dat ik toch weer wat kilo's kwijt ben geraakt in die twee weken.



Meteen na die wasi van mijn vriend zijn er zulke interessante dingen op zijn pad gekomen, dat hij zegt dat hij zeker weet dat het met de gidsen en het bad te maken moet hebben.


Soulsister11
*

Offline Beata

  • ******
  • 3724
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Beschermengelen(winties)
« Reactie #14 Gepost op: 24 november 2011, 18:04 »
Hi Soulsister11,

Fijn je weer te lezen en ben blij dat het uiteindelijk goed is gegaan.
Heel veel plezier met je nieuwe auto en gefeliciteerd!!

Bosi's en brasa's,


Beata :love:

Gerelateerde onderwerpen