Wat te doen met haar wat we steeds knippen? in Winti | Algemene vragen
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

Wat te doen met haar wat we steeds knippen?

  • 12 reactie(s)
  • 6836 x bekeken
  • 12 reactie(s) 6836 x bekeken
Gast

Ruben

bewerk
Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Gepost op: 14 juni 2010, 19:01 »
Beste mensen,

Wat doe je met het haar wat we knippen,of steeds kwijd raken aan een kam.
We weten dat mensen een ander veel kwaads kunnen doen met haar.

wat doe je als je naar de kapper gaat en je laat je haar daar achter.
de kapper wilt ook dat je elke week terug komt om je haar bij hem te knippen.
zou hij iets kunnen doen zodat je elke week terug komt en dat hij zo heel veel klanten heeft.

Ik zie dat een kapper het heel erg druk heeft en ik vertrouw de zaak niet.
soms zegt hij gewoon weg je bent te laat je moest vorig week terug komen.
het haar is te lang geworden. terwijl het nog lekker plat is hoor.

zo verwacht hij dat iedereen elke week in zijn spiegel komt kijken.
Ik vertrouw het niet en heb een andere kapper gezocht.

Kan een kapper je haar gebruiken zodat je elke keer weer bij hem komt?




Gast

Lanti pai

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2010, 19:10 »
Beste mensen,

Wat doe je met het haar wat we knippen,of steeds kwijd raken aan een kam.
We weten dat mensen een ander veel kwaads kunnen doen met haar.

wat doe je als je naar de kapper gaat en je laat je haar daar achter.
de kapper wilt ook dat je elke week terug komt om je haar bij hem te knippen.
zou hij iets kunnen doen zodat je elke week terug komt en dat hij zo heel veel klanten heeft.

Ik zie dat een kapper het heel erg druk heeft en ik vertrouw de zaak niet.
soms zegt hij gewoon weg je bent te laat je moest vorig week terug komen.
het haar is te lang geworden. terwijl het nog lekker plat is hoor.

zo verwacht hij dat iedereen elke week in zijn spiegel komt kijken.
Ik vertrouw het niet en heb een andere kapper gezocht.

Kan een kapper je haar gebruiken zodat je elke keer weer bij hem komt?



winti waai, lanti paai,

Iedereen wilt eten, en iedereen doet wel iets om meer te kunnen verdienen.
wat denk jij, als je auto kapot is en je gaat naar de auto monteur dat hij niet iets doet dat je over 3 weken terug komt.
ja hij doet wat zodat jij weer moet komen.

de bakker doet het. de chinees doet het de roti winkel ons belang doet het (Toko), waarom een kapper niet.

Let maar op, als jij straks een eigen zaak heb, zal ook jij gaan bidden om meer klanten en als het even niet gaat zal je ook wat doen (niet slecht) dat de mensen steeds bij je komen.

Ja men kan wat doen dat de klanten blijven komen.

*

Offline Beata

  • ******
  • 3724
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2010, 22:40 »
Ik geloof niet dat de kapper iets met het haar doet,om klanten te trekken.
Ik knip mijn haar bij de kapper al vanaf mijn 19de.Ik ben nu een veertiger en heb verscillende kappers gehad.

Je gaat terug omdat hij je haar goed knipt of hij doet je curly goed of kortom;je bent tevreden over hem.
Ik ben iemand die om de 2-3 jaar wat anders met mijn haar doe.Ik heb tot april vorig jaar curly gehad,wat ik door een kapper liet doen.
Dat heb ik 3 jaar lang bij dezelfde kapper gedaan.Toen het me verveelde heb ik mijn haar gerelaxed en dat doe ik zelf.

Zou ik dan stoppen als de kapper wat had gedaan?Ik denk dat ervaring ook een rol speelt in deze.
Mijn laatste kapper was vriendelijk en ik kon heel goed met hem opschieten.Ik ben gek op muziek,hij ook,dus als ik mijn haar ging doen
nam ik een cd mee om naar te luisteren of hij had er een die ik niet heb.

Dat zijn dingen waarop klanten ook letten en wat kan maken dat je steeds dezelfde kapper blijft bezoeken.Zo denk ik erover.
Gast

Glenda

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2010, 00:15 »
Ik ken een taxi chauffeur.
Hij zet een geur in zijn auto en zegt dat iedereen die in zijn auto komt zitten, hem weer moeten bellen en niet naar een andere taxi moeten gaan.

Wat er ook gebeurt ze moeten hem bellen en geen ander.

De taxi in Suriname is toch anders,vooral als je voor jezelf werkt en het geld hard nodig hebt.
Iedereen doet z,n ding om geld op een manier te verdienen op een manier dat je toch werkt maar dat de mensen als mieren op suiker naar je toe komen.

als je vrouwen kan krooien, kan je mensen toch ook krooien om naar je winkel te komen?
*

Offline Geen kenner

  • *****
  • 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2010, 00:46 »
als je vrouwen kan krooien, kan je mensen toch ook krooien om naar je winkel te komen?

Odie Glenda,

Een krooi werkt alleen als je lichaam geestelijk open staat. Met andere woorden als je gekrooid wordt is dat je in het onreine/disharmonie met je bigiesma's leeft.
Ik kan je dit vertellen. Ik ken een situatie. Een vrouw leeft met een man en die man haalt van die grijze haren voor die vrouw weg. Die grijze haren gebruikt hij om die vrouw te krooien dan wel op andere gedachten te brengen. Deze vrouw gaat een avondje stappen en voelt hoe ze plotseling barstende hoofdpijn krijgt. Vrouw komt thuis en omdat deze vrouw haar erf elke dag schoonhoud, het eerste dat ze ziet is dat er gerotzooid is onder  haar trapje dus gaat schuins via het trapje het huis binnen.  Volgende ochtend staat ze op en haalt dat ding onder haar trapje weg en confronteerd die man er mee. Wie heeft het denk je gevonden en wie heeft deze vrouw behoed van al het kwade? Dan kan ik je zeggen zolang je met je bigiesma's in den reine leeft  en joe e terie ding dang joe abie foe frede.
Dit is wat ik altijd heb geleerd. Die man kon het niet bevatten. Maar doordat deze vrouw een bigiesma met allure heeft dang nooit kan iemand haar wat doen.
Zelf bonumangs kunnen geen loekoe voor haar doen, want die winties hebben  haar zodanig beschermt dat niets en niemand iets kan zien.  Die wintie's van die mevrouw  lachen een luku mang gewoon uit.
Is geen grap is de waarheid wat ik je hier vertel. Zelf krooi no e wroko.

Dit wou ik even weer met jullie delen.

Oeng tang boeng.
Gast

Kenner

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2010, 10:49 »
Zelf bonumangs kunnen geen loekoe voor haar doen, want die winties hebben  haar zodanig beschermt dat niets en niemand iets kan zien.  Die wintie's van die mevrouw  lachen een luku mang gewoon uit.
Is geen grap is de waarheid wat ik je hier vertel. Zelf krooi no e wroko

stof tot nadenken. :ouch:

Het is zo dat wanneer je rein leeft dat heel veel je goed kan gaan.
maar je kan nooit met zekerheid zeggen, het zal je 100% goed gaan.

man de moro mang. Ook al leef je heel goed, ieder mens heeft een zwakke plek.
een winti kan je heel goed beschermen,maar niet in alles.

Een du man mag niet zomaar iets van je kijken(ongevraagd) hij zal niets zien. maar als jij met je twee voeten naar hem toeloopt en vraagt om te kijken zal hij alles en ook alles zien.
Ongevraagd zal hij niets zien, maar als jij hem vraagt ziet hij zelf wat voor onderbroek je aan hebt,bij wijze van spreken.

Odi een kenner
Gast

kronto

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2010, 11:09 »

Een du man mag niet zomaar iets van je kijken(ongevraagd) hij zal niets zien. maar als jij met je twee voeten naar hem toeloopt en vraagt om te kijken zal hij alles en ook alles zien.
Ongevraagd zal hij niets zien, maar als jij hem vraagt ziet hij zelf wat voor onderbroek je aan hebt,bij wijze van spreken.

Odi een kenner


no takki law sani kenner,want fu sande deng wittie mang(paragnosten) e sie sani na wang sma sang no go na deng,ma ai puru alla sani gi ing.en trouwens als geen luku man bij die vrouw kan kijken dan is ze god?want dati no kan.


*

Offline Geen kenner

  • *****
  • 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2010, 12:11 »
Zelf bonumangs kunnen geen loekoe voor haar doen, want die winties hebben  haar zodanig beschermt dat niets en niemand iets kan zien.  Die wintie's van die mevrouw  lachen een luku mang gewoon uit.
Is geen grap is de waarheid wat ik je hier vertel. Zelf krooi no e wroko

stof tot nadenken. :ouch:

Het is zo dat wanneer je rein leeft dat heel veel je goed kan gaan.
maar je kan nooit met zekerheid zeggen, het zal je 100% goed gaan.

man de moro mang. Ook al leef je heel goed, ieder mens heeft een zwakke plek.
een winti kan je heel goed beschermen,maar niet in alles.

Een du man mag niet zomaar iets van je kijken(ongevraagd) hij zal niets zien. maar als jij met je twee voeten naar hem toeloopt en vraagt om te kijken zal hij alles en ook alles zien.
Ongevraagd zal hij niets zien, maar als jij hem vraagt ziet hij zelf wat voor onderbroek je aan hebt,bij wijze van spreken.

Odi een kenner
Odie kenner,

Waarom ik dit met jullie deel is omdat het in mijn directe omgeving heeft afgespeelt.
Degene is mijn eigen moeder, vandaar.

Ze is naar bepaalde lukumangs geweest en geen een kon haar iets zeggen. Allemaal hebben ze gezegd mevrouw we kunnen niets zien omdat ding bigiesma foe joe no wannie datie oeng luku inie ding oso. Met mijn zusje is ze ook geweest en via haar(mijn zusje) wilde men kijken ook dat lukte niet.
Ze ging alleen heen om een luku te doen en voor haarzelf dat ze weet dat alles goed gaat.

Je hoort me niet zeggen dat het niet kan, want dumang of lukumang de. Maar bij de paar waar ze is geweest kon ze onverrichte zaken huiswaarts gaan. Ook begie ding bigiesma no jepie. Als je dan aan de lukuman/lukuvrouw vraag wat zie je dan. Hoor je ík zie alles zwart.

Gast

kan kan

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2010, 13:07 »
geen kenner ken wel iemand die graag voor je moeder een luku wilt doen en bet your life die zal hoe dan ook dingen gaan vertellen en zien,kan kan sma de tu yere,want de dumans waar ze geweest is had haar moeten vertellen dat ding winti no wani meki a si sani.
Gast

Ronnie

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2010, 13:15 »
Ik denk niet dat een luku man niets voor je moeder kon zien.
Ik ken ook een du man die jou m,oeder alles zal weten te vertellen, zelf waar ze vandaan komt.

geloof me maar, zijn praatjes, mensen praten zoveel hoe geweldig ze zijn. mijn moeder kan me ook vertellen hoe geweldig ze is dat geen enkel du man iets van haar kan zien. ik geloof het niet. dan is me moeder god geworden.

het is groot praats. bluf. ik bluf ook jij bluf ook ieder mens bluf. het betstaat niet dat een du man niet kan zien als een persoon een kijkje wilt laten doen dat hij niets kan zien. die du man moet terug naar de school banken.
Hij moet Anana om zegen vragen om te mogen zien. die doe man of luku man is dan geen pia man, geen luku man of wat dan ook.

ik denk dat het leuke praatjes zijn, hoe geweldig iemand is. mijn moeder is geweldig omdat niemand wat voor haar kan kijken, wel ik geloof het niet.
met alle respect hoor, het bestaat niet.
*

Offline Geen kenner

  • *****
  • 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2010, 13:39 »
Odie Ronnie,

Ik heb nergens beweert dat het niet bestaat dat niemand in haar bigiesma oso kan kijken, ik heb zelf aangegeven dat dumang/lukuman de.

Mijn moeder heeft alles gelaten voor wat het is. Omdat ze zoiets heeft van niets mankeert er aan. Niets valt me lastig, alleen willen weten of alles ‘OK’ is.
Maar toen bleek dat niets aar buiten wou komen, heeft ze besloten alles te laten zoals het is. Ze wilt niets forceren. Want wat ik heb begrepen is dat jij ook als mens problemen hiervan kan krijgen. Want als ding bigiesma niets wilt laten zien dat je als mens tekens kan krijgen om op te houden. Als er niets scheelt waarom moet je door blijven gaan? Maar dit is alles wat ik gehoord heb en bij mijn moeder kon waarnemen.
Nogmaals dat er dumangs en lukumangs zijn geloof ik voor 100% maar ik zeg dan ook aan de andere kant van dit verhaal. Als zo een dumang of lukumang voor je gaat kijken en stel je voor die bigiesma wilt niet, dan ga je dus dingens forceren om toch je zin te krijgen. Met alle gevolgen van dien.
Dat is mijn mening. Ik kan het ook fout hebben. Dus corrigeer me als ik fout zit.

Tang boeng.
Gast

gewoon

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2010, 11:46 »
haar wat je steeds knipt gewoon in de vuilnisbak donderen.
Gast

Sankofa

bewerk
Re: Wat te doen met haar wat we steeds knippen?
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2010, 12:58 »

Kan een kapper je haar gebruiken zodat je elke keer weer bij hem komt?


Wat een leuke discussie.

Het kan zijn dat de kapper gewoon "goed" is in zijn werk en dat het daarom altijd zo druk is. Mensen zijn over het algemeen moeilijk als het om persoonlijke dingen gaat zoals je hoofd. Niet iedereen mag ook mijn haar doen!

Wist je dat over het algemeen in de Westerse wereld ook "magie" wordt gebruikt om klanten te binden en omzet te vergroten? Het wordt alleen marketing genoemd. Denk aan de geuren die ze loslaten in grote warenhuizen waardoor klanten meer gaan kopen. Maar ook de symboliek en kleuren die ze gebruiken in hun logo's (en gebaseerd zijn op de oude Afrikaanse kennis) en ceremonies zoals het dopen van een nieuw bedrijf of boot (champagne) op hun manier een plengoffer brengen. Hoe denk je dat Walt Disney, Mc Donalds en Coca  Cola zo  groot zijn geworden.

Toeval, slimme marketing of toch een beetje magie?

Gerelateerde onderwerpen