Aisa Mama Verhaal Djarusu sturu (Jaloers) in Waargebeurd | Ghost Story en Bakru Torie
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

Aisa Mama Verhaal Djarusu sturu (Jaloers)

  • 1 reactie(s)
  • 5653 x bekeken
  • 1 reactie(s) 5653 x bekeken
*

Offline luangupikinte

  • *****
  • 820
  • tide mi du den bun tamara den wani kiri mi
    • Bekijk profiel
bewerk
Aisa Mama Verhaal Djarusu sturu (Jaloers)
« Gepost op: 08 juni 2008, 18:55 »
Historie van de Djarusu Sturu.

Op de plantages had je de Masra en de Misi
In die tijd het Misi het voor het zeggen in het huis.En daarvoor hat ze een speciale stoel waarop ze zat wanneer ze haar opdrachten gaf.
Het kwam meestal voor dat Masra ook een slaaf als vrouw had , Concubine .Zij wordt dan Sisi genoemd.En als Misi niet thuis was , zat Sisi op die stoel van Misi.
Toen Misi erachter kwam wat er gebeude waneer ze niet thuis was , werd ze heel erg boos en jaloers ( djarusu) op Misi. Daarom wordt die stoel dan djarusu sturu genoemsd

Ma dan is het verhaal nog niet klaar.
Sisi werd in bezit genomen door een Aisa en die Aisa hield ook van die stoel. Dus oom een djoegoe djoegoe te voorkomen tussen Misi en Sisi , werd die stoel aan Aisa gegeven.


« Laatst bewerkt op: 09 juni 2008, 00:31 door Moderator »


*

Offline Loverboy

  • ******
  • 6541
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Aisa Mama Verhaal Djarusu sturu (Jaloers)
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2014, 21:17 »
Historie van de Djarusu Sturu.

Op de plantages had je de Masra en de Misi
In die tijd het Misi het voor het zeggen in het huis.En daarvoor hat ze een speciale stoel waarop ze zat wanneer ze haar opdrachten gaf.
Het kwam meestal voor dat Masra ook een slaaf als vrouw had , Concubine .Zij wordt dan Sisi genoemd.En als Misi niet thuis was , zat Sisi op die stoel van Misi.
Toen Misi erachter kwam wat er gebeude waneer ze niet thuis was , werd ze heel erg boos en jaloers ( djarusu) op Misi. Daarom wordt die stoel dan djarusu sturu genoemsd

Ma dan is het verhaal nog niet klaar.
Sisi werd in bezit genomen door een Aisa en die Aisa hield ook van die stoel. Dus oom een djoegoe djoegoe te voorkomen tussen Misi en Sisi , werd die stoel aan Aisa gegeven.

zo heeft elk bank een verhaal.....ook de kromanti bangi......................

djoeka bangi

maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst.mijn naam is Loverboy


Gerelateerde onderwerpen