in een radio programma deed basi R.M.uit de doeken dat een yorka/kabra uit de neus praatomdat er nog katoen in de neus gaten zit van de overledene en dat je kennis in huis oethebben dit ongedaan te maken zodat die yorka normaal weer kan praten.a/in hoeverre klopt dit allemaal?b/hoe praat dan een yorka van overledene die nooit terug gevonden is of op de zeebodem ligt en die geen katoen in de neusgaten heeft gekregen?volgens basi R.m. voelt een geest(is dit de yorka) van een overledene koud aan omdat het lichaam op ijs gelegen heeft en een geest van een overledene die gecremeerd is voelt warm aandit komt door het vuur.a/ hoe voelt een geest van iemand aan die in het bos verdwaalt en overleden is en nooit terug gevonden is?b/klopt dit werkelijk wat Basi R.m heeft beweerd en zoja wie heeft ervaring mee gehad?
in een radio programma deed basi R.M.uit de doeken dat een yorka/kabra uit de neus praatomdat er nog katoen in de neus gaten zit van de overledene en dat je kennis in huis oethebben dit ongedaan te maken zodat die yorka normaal weer kan praten.a/in hoeverre klopt dit allemaal?⭐️Tja, ik heb mn bedenkingen. Maar ben niet alleswetend maar heb genoeg meegemaakt waarvan ikzelf het naar het land der sprookjes zou verwijzen ( en nu waarschijnlijk nog zou doen als ik het niet zelf had ondervonden)Ik ga ervan uit dat het stoffelijk gwn vergaat als jij ( lees kra en jeje )het lichaam verlaat. In mijn idee is je lichaam niets meer dan je omhulsel en wat overblijft is de kra en jeje.De jeje heeft de herinneringen en de kra is je levensadem.De kra (ziel) en de jeje (geest) huizen in het lichaam, maar het lichaam is niets meer dan de vergankelijke materie en hiervan blijft niets over na de dood.Alles dat na de dood met het lichaam gebeurd is buiten het bereik van de kra en jeje, aangezien deze het lichaam al verlaten hebben en hiervan niet de beleving (ervaring/gevoelsaspect) meer ondervinden.Hiermee wil ik niet zeggen het proces na de dood niet belangrijk is. In tegendeel, maar dit is naar mijn logische beredenering het respect dat gegeven moet worden aan het huis dat de kra en de jeje al die tijd heeft gehouden. Hiervoor moet respect zijn. Ook moet het uiteindelijk goed gescheiden worden, dat de dood is ingetreden en er geen fantoom reacties ontstaan vanuit de jeje (inmiddels jorka) die in beleving zich moet losmaken van het aardse gevoel.Dus mijn conclusie is dat het gaat om iemands lichaam die geen levensadem meer in zich heeft en watten in de neus heeft gekregen niets anders is dan een stoffelijk overschot met watten in zijn neus en hiervan geen beleving zal meekrijgen. Dus dat kan niet de reden zijn dat een jorka een nasale klank heeft.b/hoe praat dan een yorka van overledene die nooit terug gevonden is of op de zeebodem ligt en die geen katoen in de neusgaten heeft gekregen?⭐️ in dat geval zal er niet meer uit komen dan blub blub 🐟 ( als bovenstaande bewering van Basi R.M. Klopt)Hierbij komt wel een ander aspect om de hoek kijken, namelijk dat bij verdrinking de jeje wel herinneringen mee krijgt en dus beleving van de verdrinking. De reactie van een jorka in deze situatie kan naar mijn idee dus ook heel anders zijn. Maar misschien dat iemand daar iets over weet, de laatste herinneringen van de jeje en de gevolgen die dat heeft.volgens basi R.m. voelt een geest(is dit de yorka) van een overledene koud aan omdat het lichaam op ijs gelegen heeft en een geest van een overledene die gecremeerd is voelt warm aandit komt door het vuur.a/ hoe voelt een geest van iemand aan die in het bos verdwaalt en overleden is en nooit terug gevonden is?⭐️ hangt dat van de lokatie af, is het in de Amazone ☀️of in het dennenwoud in Noorwegen ❄️b/klopt dit werkelijk wat Basi R.m heeft beweerd en zoja wie heeft ervaring mee gehad?⭐️ zie mijn bovenstaande conclusie.Het gevoel dat een entiteit met zich meebrengt is vaak kou, dit vanwege de energie die het nodig heeft en zodoende de warmte trekt ( tenminste in de omgeving, op persoon weet ik het niet) het koud krijgen is de meeste voorkomende uiting.
Odi,Gnet dies na yu njang.yu toriodi
Lespeki odi,Ik ben binnen de winti niet onderricht met geweldige (spirituele) termen als energie, aura enz. Sa mi leri is dati te wan sma dede, a jorka foe a sma e abi sabi anga marki foe a fasi fa a sking dede. Efoe a sking dede wang hogri fasi a jorka e sabi dati en tjari dati go na sabana. Te wang jorka winti no sreka ete tapoe eng asi, marki e sori foe a fasi fa a sma dede en fa deng wroko efoe sang pesa anga a dede sking fosi a jorka vergiti a dede sking(eng owroe oso).Sharmila, op welke bladzijde staat dit?. Langzaam maar zeker wordt het duidelijk dat je heel weinig tot niks weet te we tak winti tori. Ik ken het antwoord op deze vragen niet.Ik weet wel dat:1- de vraagstelling mbt het gevoel bij de manier van overleiden verkeerd geformuleerd is.2- de antwoorden die de vraagsteller verwacht hebben betrekking op de fase te a jorka no sreka ete3- ik zou in die reeks van vragen zeker de vraag stellen; hoe manifesteerd de jorka van iemand die door ophanging(zelfmoord)is overleden zich(te a no sreka ete)?.De vraagsteller wil weten waarom de jorka van iem die op ijs gelegen heeft na de dood bij de manivestering(op de asi)koude rillingen heeft(te a no sreka ete).De andere vragen hebben ook betrekking op het gedrag van de jorka/kabra/profeng,bij de manifestatie op de asi(te a no sreka ete.P.s... Sharmila ik heb helemaal geen verstand van deze materie. Ik ken de antwoorden dus niet. Het bovenstaande is uit de duim gezogen. Help met je 'boekenkennis'