haat en nijd in Winti | Algemene vragen
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

haat en nijd

  • 12 reactie(s)
  • 4451 x bekeken
  • 12 reactie(s) 4451 x bekeken
Gast

nederlander

bewerk
haat en nijd
« Gepost op: 20 januari 2010, 12:41 »
Hallo,
Ik ben een Nederlandse vrouw die al ruim twintig jaar samen is met een Surinaamse man. We hebben kinderen en meestal hebben we het heel leuk met elkaar. Van beide kanten families is er pure haat en afgunst. Het geluk wordt ons niet gegund. Dit heeft ervoor gezorgd dat we altijd moeten knokken en er steeds sterker uitkomen. En hoe sterker wij worden, hoe groter de haat bij beide families. Al jaren heb ik kwalen die bij nader onderzoek nooit te verklaren zijn. Altijd heb ik het in de medische sfeer gezocht, maar nu moet ik toch gaan toegeven dat er meer aan de hand is. Mijn man kan nooit een baan houden voor langere tijd en dit zorgt voor spanningen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat wij "bewerkt"worden. We doen niemand kwaad, zijn een hardwerkend gezin dat het moet hebben van twee weekjes vakantie per jaar. Nu heb ik twee vragen: Hoe worden wij bewerkt? Wie doet het? En wat kan ik ertegen doen? En nog een hele boze: "ik krijg wraakgevoelens! Mag ik hier iets mee, of komt het dan dubbel en dwars bij mezelf terug?""
Ik wil mijn man, de kinderen en mezelf beschermen en beide families duidelijk maken dat hun acties zinloos zijn.




Gast

gravestein

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2010, 13:51 »
ga naar een lukuman en je krijgt vast te horen wat eraan de hand is.

Gast

weet je

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2010, 20:50 »
weet u nederlander,dat nick naam nederlander is werkt niet mee mang
dat  je denk dat er hokus pokus gedaan wordt in jou gezin klopt
dat heb je zelf aangegeven,maar ik lees nergens hoe u man daar over denkt ?
of is hij bobojantje.
Gast

Pikien Moesje

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2010, 12:07 »
Dag Nederlander,

Vertel eens wat jullie dan overkomt. Want zo weten we natuurlijk niet of het inderdaad wisi of iets anders is.
Elk volk heeft mensen die je niets gunnen. Onder jouw soort vindt je ze ook. En jouw soort heeft ook heksen...

Dus als je hier alleen maar komt om Surinamers uit te schelden, doe dat lekker op andere site's. Daar heb je er genoeg van.
En kom je om wraak te nemen, dan zit je hier ook verkeerd. Ga dan naar een wisiman. zijn er ook genoeg van. Weet wel met welke krachten en machten je te maken hebt.

Ga zoals ook gezegd op zoek naar een lukuman/vrouw. Dan achterhaal je het probleem voordat je vanalles gaat roepen.
Ook wij hebben regels in onze spirituele cultuur.

Pikien Moesje
 

Gast

piethein

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2010, 12:21 »
Ik denk dat Nederlander een probleem heeft en aangeeft dat ze opzoek is naar hulp.
van beide kanten wordt ze aangevallen, nederlandse zowel surinaamse kant.

Van hieruit kunnen we je niet zeggen wat te doen. het beste is een luku te doen.
als er iets gedaan wordt door de nederlandse kant of van de surinaamse kant zal de luku man je kunnen vertellen.

jammer dat ook jullie veel problemen treft, maar denk dat je opzoek moet gaan naar een duman om te kijken van waar de problemen komen. je mag geen kwaad met kwaad vergelden. lost de probleem op en zorg ervoor door middel van bescherming dat indien jou slecht wordt gewenst het jou en gezin gewoon veel beter mag gaan.

Piethein.
*

Offline getyours

  • ******
  • 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2010, 18:23 »
Hallo,
Ik ben een Nederlandse vrouw die al ruim twintig jaar samen is met een Surinaamse man. We hebben kinderen en meestal hebben we het heel leuk met elkaar. Van beide kanten families is er pure haat en afgunst. Het geluk wordt ons niet gegund. Dit heeft ervoor gezorgd dat we altijd moeten knokken en er steeds sterker uitkomen. En hoe sterker wij worden, hoe groter de haat bij beide families. Al jaren heb ik kwalen die bij nader onderzoek nooit te verklaren zijn. Altijd heb ik het in de medische sfeer gezocht, maar nu moet ik toch gaan toegeven dat er meer aan de hand is. Mijn man kan nooit een baan houden voor langere tijd en dit zorgt voor spanningen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat wij "bewerkt"worden. We doen niemand kwaad, zijn een hardwerkend gezin dat het moet hebben van twee weekjes vakantie per jaar. Nu heb ik twee vragen: Hoe worden wij bewerkt? Wie doet het? En wat kan ik ertegen doen? En nog een hele boze: "ik krijg wraakgevoelens! Mag ik hier iets mee, of komt het dan dubbel en dwars bij mezelf terug?""
Ik wil mijn man, de kinderen en mezelf beschermen en beide families duidelijk maken dat hun acties zinloos zijn.

Jammer van de reacties "wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".

Als je ervaringen heb die je onverklaarbaar acht zul je primair altijd in je eigen huis moeten beginnen.
Hoewel het soms van buiten lijkt te komen ligt de oorzaak vaak binnenshuis. Wanneer je onderzoek binnenshuis heb gedaan
en eventueel stappen hebt ondernomen om deze problemen aan te pakken dan is er meestal al veel opgelost.

Je geeft aan tussen twee vuren te zitten, en continu moet knokken om je gram te halen doch kan je ook een andere houding aannemen door te zeggen he als je me niet accepteert om wie en hoe ik ben dan pas jij niet in mij leven. Familie zijn mensen die via een bloedlijn verbonden zijn maar dit geeft geen vrijwaring dat je personen binnen een familie kan behandelen hoe de familie het uit komt. Uiteindelijk zul je moeten kiezen voor je eigen geluk doe je dit niet kun je klachten krijgen die zich uiten in overspanning, vermoeidheid, woede. Maar ook als je niet uit naar de boosdoeners en de gevoelens maar opkropt zul je zelf moeten uiten meestal doe je dit naar de mensen die het dichtst bij je staan. Met als gevolg dat er relatie problemen ontstaan waarbij de kinderen natuurlijk ook niet worden ontzien.

Je geeft aan wraak gevoelens te hebben en te willen weten hoe bepaalde zaken in hun werking gaan misschien is dit niet waar op je zich nu op moet concentreren. Je wilt een verbetering op de huidige situatie dat kan maar dan moet je ook geloven in die verbetering.

Mijn advies is altijd begin met bidden en als je niet gelovig bent praat dan met je zelf. Neem een vast tijd stip op de dag en bid of praat met je zelf. Als het in gezinsverband kan des te beter en begin alles wat jullie dwars zit op een eerbiedige wijze uit te praten en blijf dit dagelijks doen tot dat er op een gegeven moment een moment van verlichting plaats vindt.

De stappen hierna volgen als bekend is dat:

Je geeft aan dat je man Surinaams is weet hij dat je dit hier gepost hebt. Wat is de rede dat hij zijn baan iedere keer verliest.
in hoe verre is hij bekent is de Surinaamse cultuur. Hoe dijkt hij over dit alles wat heeft hij tot nu toe gedaan om dit te voorkomen.

mvg

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
Gast

sabana

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2010, 18:32 »
Ik krijg steeds meer het gevoel dat wij "bewerkt"worden.



ai nederlander je geeft al aan jouw yeye laat je al weten dat er met jullie gespeeld wordt in het donker
dus men doet al dingens in het donker.niet 1 dag langer wachten,ga gelijk opzoek naar een duman
en je zal erachter komen dat men je niet met die man wilt hebben,blijf niet zitten ma onderneem actie


Gast

onzin

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2010, 18:47 »
citaat,piethein,je mag geen kwaad met kwaad vergelden.


wat een onzin,deze zelfde onzin hebben witte dominees ons zwarte aangepraat.
doe niks als je zwarte broer of zuster wordt vermoordt verkracht en vernedert door een witte want
je mag geen kwaad met kwaad vergelden,en veel van ons trappen daar in  .
terwijl wij nu in stilte het zelfde ondergaan als ons voor ouders die slaaf gemaakt werden.

Gast

geen onzin

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2010, 19:27 »
niet zo haatdragend zijn ,maar vergeef  je medemens als je zelf vergeven wilt worden door God.
Gast

onzin

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2010, 19:33 »
wat een onzin door,geen onzin.
Gast

geen onzin

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2010, 19:58 »
je weet niet waarover jij het hebt,je naam doet je eer aan.
Gast

gelijk

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2010, 20:02 »
wat een onzin door,geen onzin.
Gast

onzin

bewerk
Re: haat en nijd
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2010, 08:44 »
weet dat ik geen gelijk heb ma probeerde het.

Gerelateerde onderwerpen