Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen? in Winti | Algemene vragen
maak hier een luku afspraak
Header Praktijk Baaswaterval

Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?

  • 15 reactie(s)
  • 10570 x bekeken
  • 15 reactie(s) 10570 x bekeken
bewerk
Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Gepost op: 28 december 2014, 15:20 »
Tijdens een uitzending op 20 december 2014 bij  Madjawsu  bij S.R.S beweerde ramon mac-nack van akata kondre dat het niet bestaat dat een vrouwelijke apoekoe zijn asi in trance kan brengen a no kan bari tapu wang sma  anders wordt die persoon gek.
Deze obia kan niet  een man of vrouw  in trance brengen dat was onmogelijk
Met alle respect voor de heer mac nack  maar  ik ben het helemaal niet eens mee met zijn instelling in deze bewoordingen.
Deze informatie klopt niet.
Jammer dat ik niet thuis was tijdens de uitzending anders had ik deze man een wonder vertelt en hem uit zijn dromen geholpen : dat het wel kon/kan.
Zelf heb ik een vrouwelijke apoekoe gado deze kan ik oproepen als het nodig is of deze kom ongedwongen/spontaan op mij ik wordt door deze obia in trance gebracht zij de obia kan praten en ik ben niet gek geworden.
Jammer dat  sommige mensen snel de neiging hebben info te geven over bepaalde obia's zonder eerst hun huiswerk goed te doen.
Brada nanga Sisa :Dit wou ik met jullie delen/ reactie zijn welkom!




*

Offline mi asi

  • ******
  • 1067
  • Te yu abi pasensi, yu sa si mira bere.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2014, 15:40 »
Ik ben het helemaal eens met jou jong tigrie, ik las net een bericht over een vrouwlijke apoekoe die zijn asi in trance brengt gek wordt klopt helemaal niet aangezien ik het zelf bij een manneliijke als een vrouwlijke famielid heb meegemaakt dat de vrouwlijke apoekoe ze in trance brengt maar ze zijn nooit gek geworden , zo ook een keer bij een bekende duman die door een vrouwlijk apoekoe in trance kwam maar tot de dag van vandaag niet gek is geworden een vrouwlijke apoekoe wintie die je bezit gaat je niet gek maken if yu libie boeng dus mac nack ze stelling klopt niet want ik heb het vaker bij mensen meegemaakt maar nowenkrie sma kong low , mac-nack moet inderdaad beter ze huiswerk maken als hij zichzelf een goeie duman wilt noemen en net wat jij zeg jong tigrie niet zomaar bepaalde infos geven kande wang sma low die in trance kwam door een wintie maar is het zeker niet de apoekoe vrouwlijke wintie want heel veel mensen over de wereld hebben een vrouwlijke apoekoe wintie dan foeroe sma bo low en alle winties staan gelijk

groetjen
mi asi

Gast

Pa kwasi

bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2014, 16:21 »
Odi,

ik heb de stelling gelezen, en als obiaman ben ik vaker in contact gekomen met mensen die een apukuoema op zich hadden die heel veel kennis in huis hadden. en die mensen konden mij die kennis niet vertellen als ze niet in trance waren geweest.

ik ben het dan zeker mee eens dat ook een apukuoema mensen in trance brengt.

apukumama dede koni kaba .......
voor hun die die oema apuku vrezen

Odi
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2015, 17:39 »
ook in dat programma van vandaag 10 jan 2015 geeft Basi R.M. aan dat een obia nooit en te nimmer
een djodjo van iemand kan zijn .alleen een zachtaardige o.a. een watra indji.

wie heeft een obia als djodjo?kom en reageer hierop.
*

Offline mi asi

  • ******
  • 1067
  • Te yu abi pasensi, yu sa si mira bere.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2015, 17:44 »
ik ken iemand die een apuku als djo djo heeft,
dus ik ben het niet met hem eens en dit is niet dat het verzonnen is dit heb ik met eigen ogen ondervonden


r.m ga beter onderzoek doen
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2015, 00:42 »
Tijdens een uitzending op 20 december 2014 bij  Madjawsu  bij S.R.S beweerde ramon mac-nack van akata kondre dat het niet bestaat dat een vrouwelijke apoekoe zijn asi in trance kan brengen a no kan bari tapu wang sma  anders wordt die persoon gek.
Deze obia kan niet  een man of vrouw  in trance brengen dat was onmogelijk
Met alle respect voor de heer mac nack  maar  ik ben het helemaal niet eens mee met zijn instelling in deze bewoordingen.
Deze informatie klopt niet.
Jammer dat ik niet thuis was tijdens de uitzending anders had ik deze man een wonder vertelt en hem uit zijn dromen geholpen : dat het wel kon/kan.
Zelf heb ik een vrouwelijke apoekoe gado deze kan ik oproepen als het nodig is of deze kom ongedwongen/spontaan op mij ik wordt door deze obia in trance gebracht zij de obia kan praten en ik ben niet gek geworden.
Jammer dat  sommige mensen snel de neiging hebben info te geven over bepaalde obia's zonder eerst hun huiswerk goed te doen.
Brada nanga Sisa :Dit wou ik met jullie delen/ reactie zijn welkom!

Lespeki odi,

Binnen de winti luidt een belangrijke gezegde als volgt: Ankama e prey foe briba/ amamsa e prey foe bledjo.

Die stelling van Basi R.M is op de graad zuiver. Allen die het tegendeel beweren vertellen nieuws.
Dat nieuws kunnen we aan de hand van meetbare zaken onderzoeken.

Voor allen die het niet eens zijn met de stelling van Ramon Macnack en in het bijzonder de topic starter de volgende vragen.
1- fa a oeman ampoekoe e teri eng neng?
2- sortoe boto ai waka?
3- sort kondre ai teri?
Niet allemaal tegelijk...

Ik voorspel...het tegendeel wordt beweerd maar de vragen blijven open of we krijgen antwoorden die iets anders dan een oema ampoekoe aantonen.


Leliambo na sabiambo
Anato fu kandiyaifo
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2015, 18:07 »
Lespeki odi,

En toen was het muisstil.


bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2015, 11:41 »
mooi pisi ampuku tori luister maar.


*

Offline Tanta

  • *****
  • 400
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2015, 22:18 »
Odi,

het is een fabel dat een vrouw apuku een persoon niet in trance kan brengen dat a sma aw low.
dan al die duizenden vrouw apuku staan voor spek en bone langs de lijn te kijken hoe de anderen winti komen dansen op een pre no.
me kei hoofd.

wanneer ik mijn winti pre geeft, dan komt ze dansen die vrouw apuku..
en wie wil kan me komen zeggen na mag apuku, heeft koeg koeg in zijn hoofd.

en natuurlijk wat jij niet kan dragen zal nooit op je komen, maar wat ik wel kan dragen zal wel op mij dansen.

bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2015, 22:58 »
Odi,

het is een fabel dat een vrouw apuku een persoon niet in trance kan brengen dat a sma aw low.
dan al die duizenden vrouw apuku staan voor spek en bone langs de lijn te kijken hoe de anderen winti komen dansen op een pre no.
me kei hoofd.

wanneer ik mijn winti pre geeft, dan komt ze dansen die vrouw apuku..
en wie wil kan me komen zeggen na mag apuku, heeft koeg koeg in zijn hoofd.

en natuurlijk wat jij niet kan dragen zal nooit op je komen, maar wat ik wel kan dragen zal wel op mij dansen.



Odi

je laat me lachen hoor Tanta,
dan zijn er alleen maar mannen apuku die komen dansen op je pre,
soso koko...

bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2015, 17:03 »
odi brada nanga sisa.

Ik heb effe aan de kantlijn gestaan om de reacties af te wachten of het mogelijk is dat een vrouwelijke apoekoe bezit kan nemen bij een man zowel een vrouw zonder psychische stoornissen te krijgen !
Er zijn  sommige die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben of denken dat ze meer kennis bezitten op wintie/culturu gebied.
Gelukkig  ben ik van aard dat ik nooit en te nimmer met zulke individu zal discussieren ik kan mijn tijd beter besteden het wintie geloof is niet om gelijk te krijgen of iemand zijn mening te elimineren wij moeten van elkaar leren niks meer of minder.
Verschil van mening is een normaal verschijnsel ,Respect naar elkaar toe is belangrijk kortom niemand is alwetend,enkel anana keduamang keduampong is alwetend ook op culturu gebied.
Ik respecteer  ieder zijn/haar mening maar dat wil niet zeggen dat ik jouw mening toegedaan ben , ik ben lerende.
Ik ben blij dat er meer mensen zijn en dat ik geen EENLING/ENKELING ben dat ik als man een vrouwelijke apoekoe  obia bezit ,en mij ik trance breng als het nodig is en na JAREN nog niet gek ben en duidelijke boodschappen kan mededelen aan de familie als het nodig is  en goed kan dansen op een wintie play ( baja mie oema apoekoe mie lobie joe foe troe)
SOSO LOBIE
 
*

Offline Loverboy

  • ******
  • 6541
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2015, 17:29 »
odi brada nanga sisa.

Ik heb effe aan de kantlijn gestaan om de reacties af te wachten of het mogelijk is dat een vrouwelijke apoekoe bezit kan nemen bij een man zowel een vrouw zonder psychische stoornissen te krijgen !
Er zijn  sommige die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben of denken dat ze meer kennis bezitten op wintie/culturu gebied.
Gelukkig  ben ik van aard dat ik nooit en te nimmer met zulke individu zal discussieren ik kan mijn tijd beter besteden het wintie geloof is niet om gelijk te krijgen of iemand zijn mening te elimineren wij moeten van elkaar leren niks meer of minder.
Verschil van mening is een normaal verschijnsel ,Respect naar elkaar toe is belangrijk kortom niemand is alwetend,enkel anana keduamang keduampong is alwetend ook op culturu gebied.
Ik respecteer  ieder zijn/haar mening maar dat wil niet zeggen dat ik jouw mening toegedaan ben , ik ben lerende.
Ik ben blij dat er meer mensen zijn en dat ik geen EENLING/ENKELING ben dat ik als man een vrouwelijke apoekoe  obia bezit ,en mij ik trance breng als het nodig is en na JAREN nog niet gek ben en duidelijke boodschappen kan mededelen aan de familie als het nodig is  en goed kan dansen op een wintie play ( baja mie oema apoekoe mie lobie joe foe troe)
SOSO LOBIE
 

Odi,

so a de, :great:

mang,noso, vrouw apuku  ...........
mi waka te, mi si sani,,,, en ja,,,, het bestaat..ook die vrouw apuku e bar kong na kondre...

sonting switi fasi,,sonting atibrong... bika, ifoe wan boskopoe mo kong we moes sabi,,a no habi ting foe tjari na boskope soso na sribi ,,,nono,,,da na wan tron e bari kon na koko. obla, na mi taki, mi so komopo so ,,kon tjari na bosopoe...

en zo is het zoals jij het naar voren hebt gebracht.

Loverboy.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2015, 17:32 door Loverboy »
maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst.mijn naam is Loverboy
*

Offline mi asi

  • ******
  • 1067
  • Te yu abi pasensi, yu sa si mira bere.
    • Bekijk profiel
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2015, 14:38 »
Libi so he, libi so ho.
Libi leki fa Gado wani
Libi so tide ba

Apuku taki: Mi na wan gado, ma mi a no Gran-Gado.

Krutu kari mi, mi o gwe Mi Nene
Nanga watra na in mi ai mi de go
Mi wani yere san mi du.

bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2015, 14:09 »
Lespeki odi,

Ik ben geen waarzegger maar ook mijn voorspelling in deze post is uitgekomen.
Binnen de winti zegt men "langa no habi tang". Het opmerkelijke is dat men denkt dat het verhaal geloofwaardiger klinkt als men roept, "ik heb het zelf gezien binnen mijn familie, a sani e bari na mi tapoe, ii heb meerdere gebaad, enz."

Het moet u dus niet verwonderen  als u ooit in één van de vele leuke verhaaltjes op CC leest dat Mama Aisa e bari op een 'strory teller', de dooddoener zal dan zijn "ze praat met mijn familie".

Lang lang, heel lang leven CC.
bewerk
Re: Kan een vrouwelijke apoekoe gado je in trance brengen?
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2015, 19:40 »
ampuku baiba kwalie


prahtige fimpje.



er is veel meer te leren in de winti cultuur.want na tru dat een uma ampuku djo djo kan zijn van een mens
en dat ai bari kon na koko te wan boskopoe de fu prati.
zien is geloven.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2015, 23:24 door Kromantie »

Gerelateerde onderwerpen